БДЖ ще обяви още тази година обществена поръчка за купуване на нови мотрисни влакове, които развиват скорости от 160 км в час. Те ще са няколко на брой и ще се движат по линията София-Бургас, която скоро ще бъде в състояние да поеме движението на такива скоростни влакове, съобщи пред „Труд“ изпълнителният директор на „БДЖ Холдинг“ Владимир Владимиров.
БДЖ, която за малко щеше да спре движението на една шеста от влаковете си заради недостигащи 40 млн. лв. субисидия, не разполага с парите за новите мотриси.
Владимиров обясни, че идеята е компанията да плаща придобивката в продължение на 7 години, като за тази цел ще отиват по 30 млн. лв. всяка година, а сумата за този капиталов разход бъде гарантирана в предстоящата дългосрочна програма за финансово оздравяване на железниците. Парите ще дойдат от бюджета като капиталов трансфер.
„Една година ще отнеме само производството на влаковете, които ще поръчаме на отделни етапи на фирмата, спечелила търга. Започваме още сега подготовката на поръчката, защото 7-годишната програма за финансово оздравяване трябва да се приеме от правителството и от парламента до средата на февруари“, каза Владимиров.
Парламентът възложи на БДЖ да я изработи преди две седмици, когато подкрепи трансформирането на тазгодишния капиталов трансфер от 40 млн. лв. в субсидия за пътнически превози. Скоростните мотриси нямат нищо общо с шинобусите, чието закупуване засега е неясно.
преди 9 години А на тебе не ти е ясно че СПОРЕД ЕВРОПЕЙСКА ДИРЕКТИВА за да има свободен пазар НЕ МОЖЕ превозвач да притежава инфраструктурата, мистър Компетентен. За това РВД е разделено от авиокомпаниите, за това и БТК нещо се разделя някога, за това и имаш електропреносни и електроразпределителни дръжества и т.н. и т.н. ЗАЩОТО БДЖ е само една компания-превозвач и въпреки че няма други частни, държава членка на ЕС с действаща пазарна икономика Е ДЛЪЖНА да създаде условия за свободен пазар и конкуренцияЛесно им е на некои хора, то така, вожда от Банкя нарежда и готово - кеф ти релси, кеф ти вагони отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Е как да не го грее, бе умник. Нали като фалират БДЖ-то какво ще върви по линиите на НКЖИ? Частни влакове по добре платени дестинации с ниска такса към НКЖИ и държавни влакове по губещи дестинации субсидирани от държавата с високи такси, които след фалит ще отпаднат и ще се наложи да се субсидира директно НКЖИ-то от държавата? Не трябва да се разделят на отделни дружества частите на едно цяло - това не ти стана ясно. Твоя здник отделно предприятие ли е от твойта уста? Различни фирми ли са? И може ли да фалираш едната и да е добре другата? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Какво както каза бе? Изобщо не си на ясно за какво става дума ама нали трябва да се изкажем компетентно. Какво ми коментираш БДЖ като изобщо не знаеш че са разделени инфраструктурата и железниците. Сигурно не знаеш също че иде реч за пътнически превози, които са отделно от товарните ама коментираш. Генерира ли печалби или не НКЖИ изобщо не го грее БДЖ. Грее го само доколкото плаща на НКЖИ за да използва инфраструктурата. Това са отделни компании разбираш ли? Както и да е, давай акъл в това ни бива отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Та како казах е разпрачатосано. Тая компания НКЖИ, държавна ли е или частна? Какви печалби генерира и къде отиват те? Кой как и колко плаща на НКЖИ за да му вървят влаковете по линиите? Затова им трябва една чистка да си направят. Само дето не знам дали и това ще помогне, щото самия народ е крадлив. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Я бгледай тука http://***.bnews.bg/article-118326 колко е "столична" ГЕРБ отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години 70% от населението на България живее в Южна България и над 80% от транзитния трафик също минава през Южна България. Така погледнато е напълно разбираемо защо оправянето на инфраструктурата започва от тази част на държавата. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Приятелю млад, поддръжката на инфраструктурата няма нищо общо с БДЖ. Има си компания НКЖИ май се казва (национална компания железопътна инфраструктура) която НЕ Е ЧАСТ от БДЖ.Иначе правилно си се насочил че там е проблема. Според един приятел машинист, няма грижи и наличните влакове да се карат със 160 ( да .. тия от 60тте години) само дето инфраструктурата на повечето места не позволява повече от 80 а на много места и 40.Изобщо май намериха някакви пари за БДЖ и се планира тяхното "усвояване" Иначе наистина трябва стратегия за развитие и да се почне от инфраструктурата ама по-трудно ще се крадне така отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години я оставиха на БДЖ. Отделно се краде здраво и то не само на върха. Кондукторите не дупчат билети, машинистите крадат нафта, еми няма как да са на печалба. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Ами щото скоростни влакове могат да се движат май само по тая линия. Всичко останало е завой до завой, където равиването на високи скорости ще доведе до "излитане". Добре е да имат един-два такива влака, да ги пуснат между големите градове. По-бързото предвижване между Сф и Бургас ще е конкуренция на автобусните превози и може да си ги избият по-бързо тези влакчета. Голямата грешка е, че разпарчетиха БДЖ. Те продадоха най-печелившите дестинации, а подръжката на инфраструктурата си отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години А за къде да е всичко? В Столицата има 800 000 селянина, които трябва да се превозят всеки празник до мама и тати на село за да им намаат бурканите със спържа и зейе, да не умрат от глад у таа скапана, *** и омразна, кална и гадна столица, дето всички се бутате в нея. отговор Сигнализирай за неуместен коментар