През миналата година енергийният омбудсман на ЧЕЗ България е разгледал общо 533 жалби, като при 182 от случаите, или в 34%, е преценил, че клиентите имат право и се е произнесъл в тяхна полза.
Общо подадените жалби към институцията са 834, но по част от тях омбудсманът няма да право да се произнесе, защото първо казусът трябва да бъде разгледан от компаниите на ЧЕЗ България, или пък вече са преминали към по-висша инстанция.
Припомняме, че институцията енергиен омбудсман беше създадена през пролетта на 2013 година с цел по-добра работа с потребителите.
В резултат на работата му през последните години са въведени нови практики в дейността на енергийното дружество, като например прилагане на снимков материал при изпълнени задания от страна на служителите на компанията, извършване на метрологична експертиза за сметка на дружеството след установяване на неправилно ползване на електроенергия и допълнителна информация във фактурите за потребената енергия.
Становището на омбудсмана е финално и не подлежи на обжалване от компаниите на ЧЕЗ България.
Той обаче не може да се намесва при спорове между клиентите и дружеството, които се решават по съдебен път, от Държавната комисия за енергийни и водно регулиране (ДКЕВР), както и при случаите, с които се занимава националният омбудсман.