fallback

Горивата поевтиняха, но превозите - не

От бранша обясняват, че цените не можели да паднат заради високите разходи по поддръжка, скъпите лицензи и нерентабилните линии

22:41 | 13.01.15 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Драстичният спад на цените на горивата на световните борси, и оттам и на вътрешния пазар у нас, не доведе до поевтиняване на превозваческите услуги, каквато е пазарната логика, предава БНТ. 

От бранша обясняват, че цените не можели да паднат заради високите разходи по поддръжката на камиони, автобуси и таксита, скъпите лицензи и нерентабилните линии.

Цените на основните горива у нас се сринаха под психологическата граница от 2 лв. за литър, а билетите за междуградските автобуси не са поевтинели нито със стотинка. 

Автобусните превозвачи се оправдават с режийните и с амортизациите, заради които не можели да смъкнат цените.

Петър Демерджиев, управител на фирма за превози в Благоевград, изтъква непрекъснатото променяне на цените на консумативите. "Само преди година, година и нещо една гума беше около 500 лв, сега е около 800 лв.”, казва той. 

Тексиметровите превозвачи също намират аргументи, за да запазят тарифите си – скъпият метан и фиксираната цена на услугата, налагана от общините.

“Метанът до завчера нямаше никаква разлика в цените. Ние нямаме никакъв повод да намалим тази цена, защото и без това тя е минималната. Още повече, че тя е много повече под себестойността”, пояснява Георги Ряпов, председател на Асоциацията за защита на правата на таксиметровите шофьори. 

В градския транспорт цените се определят от общините. Във Варна билетчето струва 1 лв. и ще продължи да струва толкова. По думите на Жельо Алексиев, председател на комисията по транспорт, никой не можел да прогнозира каква стабилност имат тези понижения. "Защото тази цена би се харесала и следващо повишение в близките месеци би предизвикало един страшен негативизъм”.

А при международните превозвачи цените пък се диктували от чуждестранните фирми, които ги наемат. "Така че ако някъде имаме намаление в цената на горивата, то бонусът отива със спедицията, а не в съответната компания, която играе ролята на подизпълнител”, казват Томислав Иванчев, член на УС на Българската асоциация на сдруженията на автомобилния транспорт. 

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 19:23 | 13.09.22 г.
fallback