fallback

А. Гинев: Приватизацията на БДЖ-Товарни превози е с цел оздравяване на сектора*

Управляващите са си поставили за цел да бъде избран инвеститор в рамките на годината

11:43 | 11.01.15 г. 3

Предложената от транспортното министерство приватизация на „БДЖ-Товарни превози“ има за цел цялостно да бъде оздравен железопътният транспорт, а държавата да концентрира усилията си върху развитието на пътническите превози. Това каза пред БНР заместник-министърът на транспорта Антон Гинев. 

Той припомни, че  министерството е изпратило до Агенцията за приватизация и следприватизационен контрол решението си за обявяване на процедурата за раздържавяване на предприятието.

„Надявам се това да се случи в рамките на тази година. Друг е въпросът, че трябва да се яви качествен инвеститор за приватизацията на „БДЖ-Товарни превози“, заяви Гинев.

Той допълни, че от 2002 г. пазарът на товарни превози е либерализиран. Има около 10 частни превозвачи и са подадени документи за лицензиране на нови.

Гинев коментира и разпореждането на министъра на транспорта да се повишат мерките за сигурност в ключови обекти - пощенските клонове, летищата, автогарите, ж.п. гарите.

„Препоръчали сме на ръководителите на самите предприятия да проведат допълнителни инструктажи на своите служители, така че да завишим вниманието върху възможни инциденти“, обясни Антон Гинев.

Той настоя гражданите да бъдат по-наблюдателни и при възникване на някакво съмнение от тяхна страна - ако видят изоставени багажи, съмнителни лица, да уведомяват транспортните служители или МВР, така че да се извършват проверки.

По отношение на 38-те влака, които спират от утре, заместник-министърът обясни, че причините са намалените с около 23% средства по договора за задължителна обществена услуга между държавата и „БДЖ-Пътнически превози“. „Колегите от БДЖ трябва да намерят начин коя е формулата за свиване на разходите на БДЖ с 40 млн. лв.“, разясни Гинев.

„Във вземането на това решение сме съобразили, че не допускаме нито едно населено място да остане без железопътен превоз. Спрените влакове са най-ниско ефективните в системата за момента, а именно приходите от тяхната работа са пренебрежимо малки. Това ще предизвика неудобство за част от населението и ние сме готови да изслушаме всички конструктивни мерки по тази тема било  на синдикати, на неправителствен сектор, общини или на граждани, но такива до момента не сме получили освен протестни декларации от граждани или общини“, коментира той.

Междувременно изпълнителният директор на „БДЖ Холдинг“ ЕАД Владимир Владимиров заяви пред Нова телевизия, че в началото на февруари ще бъдат спрени още 90 влака или ще има променени маршрути. Той допълни, че се планират съкращения на максимум 1500 служители, като първо ще бъдат освободени пенсионерите и наетите с временни договори. 

*Новината е допълнена в 13.00 ч.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 14:20 | 01.09.22 г.
fallback