fallback

Турските туристи ще получават многократни български визи за зимния сезон

10% ръст на гостите от Турция през зимата очаква Николина Ангелкова

14:30 | 02.12.14 г. 2

Процедурата по издаване на визи за турски граждани за зимния сезон ще бъде облекчена. За да се насърчат туристическите пътувания от Турция към България през зимния сезон са дадени указания на българските консулства в Турция да се издават двукратни и многократни тримесечни визи за турски граждани, които искат да посетят българските курорти. Мярката важи за периода на зимния сезон, съобщават от Министерството на икономиката и енергетиката.

Тази договореност е постигнала министърът на туризма Николина Ангелкова след разговори с МВР и МВнР за предприемане на стъпки за облекчаване на процедурите по издаване на визи със съседни на България страни.

Намерението си да работи за облекчаване на визовия режим в туризма със страни, които са основни пазари за българския туристически продукт, министърът на туризма Николина Ангелкова обяви миналата седмица.

Междувременно Ангелкова съобщи, че по предварителни данни се очаква ръст на зимния туристически сезон у нас с около 4-5%. Най-много туристи от съседните ни страни се очаква да дойдат от Турция (ръст от 10%), от Сърбия и Гърция (ръст от 5%), от Република Македония и Румъния.

На поредна среща с бранша Ангелкова е представила основните дейности, които имат за цел да увеличат броя на туристите у нас. Става въпрос за участие на водещите борси и изложения, провеждане на интегрирани комуникационни кампании на целеви и стратегически пазари, бизнес форуми у нас и в чужбина. Предвидени са и допълнителни активности, които ще бъдат организирани в рамките на съпътстващи събития – като българската изложба в Лувъра, Световната ски купа в Банско през февруари-март, инициативи, свързани с избора на София за европейска столица на спорта, и други важни за имиджа на страната ни мероприятия.

От своя страна бизнесът поиска да бъде направен анализ на конкурентите предимства на България, тъй като това ще позволи ясна и адекватна рекламна стратегия на страната ни, каквато в момента липсва. Браншът е поискал и прозрачност на разходваните средства за реклама на страната ни и отчет на ефективността на бъдещите дейности.

Ангелкова покани представителите на бранша до средата на следващата седмица да дадат конкретни предложения за допълнение на обсъжданите маркетингови активности, за да може след това проектът за национална реклама на България за 2015 г. да бъде представен на Националния съвет по туризъм.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 14:14 | 14.09.22 г.
fallback