Мащабните ремонти в София продължават и през 2015 г., става ясно от интервю на кмета на столицата Йорданка Фандъкова пред БТА. Тя вече е осъществила и среща с премиера Бойко Борисов за основните проекти на София, по които се очаква съдействието на държавата.
„Очаквам, че ще продължи политиката на участие на държавата в съфинансиране на строежа на метрото. Правителството на Пламен Орешарски беше единственото, което досега отказа да участва в изграждането на този ключов национален обект“, казва Фандъкова.
По думите ѝ София трябва да получава подкрепа пропорционално на броя на гражданите, които живеят и работят в столицата.
„Заявила съм желание държавата да се включи и в изграждането на транспортен достъп до планираната сграда за районен съд във военното НДК. Надявам се, че правителството ще продължи практиката за целево финансиране на общини за строеж на детски градини. За следващата година сме готови да започнем строителството на осем нови детски градини", заявява Фандъкова.
Припомняме, че преди броени дни в ефира на телевизия Bulgaria on Air Фандъкова посочи, че проблемът с местата в детските градини е покрит напълно в предучилищната възраст, докато за възрастовата група от 3 до 5 години е решен на 85%. По отношение на местата в яслите обаче проблемът бил по-сериозен.
През 2015 г. ще продължи изпълнението на програмата за цялостно обновяване на улици и булеварди, добавя кметът в интервюто си за БТА. „На дневен ред“ са ремонтите на бул. "Цариградско шосе" от 4-ти километър до бул. "Алея Яворов" и бул. "Дондуков" заедно с възстановяване на тротоарите.
„След забавянето заради обжалвания в съда ще завършим третия етап от пешеходната част на бул. "Витоша" и ще реновираме булеварда от НДК до Южния парк. Ще ремонтираме бул. "Прага", бул. "Владимир Вазов", бул. "Монтевидео" и част от бул. "Сливница". Заложили сме и изграждане на ул. "Обиколна" в кв. "Дружба". През пролетта ще са готови участъците от метрото през "Дружба" до летището и през "Младост" до Бизнеспарка. След като ги пуснем, нови 90 000 души ще могат да ползват метрото за придвижване. Така общият брой на гражданите, които ще използват най-бързия и удобен транспорт ще стане 370 хиляди“, пояснява още Фандъкова.
По думите ѝ продължава строежът на метрото до квартал "Хладилника". „Готови сме да започнем изграждането на централния участък от третия лъч. Имаме готовност да започнем строежа на естакадата на бул. "Иван Гешов" и бул. "България", но се обжалва подробният план на кръстовището", добавя столичният градоначалник.
Припомняме, че в петък по време на инспекция на строежа на метрото премиерът Бойко Борисов бе категоричен, че по новата оперативна програма със сигурност ще бъдат отпуснати средства за строителството на третия метродиаметър. Ще бъдат възстановени на Столична община и средствата, които тя е отпуснала за удължението на метрото по бул. „Черни връх“, добави Борисов.
Освен това се очаква през 2015 г. да се доставят още 80 от новите автобуси, които София вече поръча. Припомняме, че 46 броя от тях вече се движат по линиите 102, 120 и 113.
„Целта ни е да закупим още 110 нови единични автобуса, които да обслужват кварталите и да довеждат до спирките на метрото. След като през тази година доставихме 20 нови трамвая - за пръв път от десетилетия в София - планираме тази година да купим още пет. За последните пет години обновихме над 90 процента от тролейбусния парк", допълва кметът.
преди 9 години пак правиш съчинения по картинка :) ей така само зада напишеш нещо негативно. написал си един реален факт зада се хванеш за него и три измислени :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години То хубаво се прави нещо в София, ама какво правим с "другата България"? То в провинцията вече стана невъзможно човек да води добър живот, да не говорим да прави кариера. Но така е, голяма част от евроресурса е в София, градове като Варна, Бургас, Пловдив, Русе, Плевен и т.н. изостанаха много назад. Няма политика за развитие на регионите. Прави ми впечатление как са нещата в Румъния - там столицата Букурещ намалява като население. Днес то е около 1.9 милиона, спрямо над 2 милиона към края на 80-те. Ясен показател къде преходът е по-успешен. отговор Сигнализирай за неуместен коментар