Мащабните ремонти в София продължават и през 2015 г., става ясно от интервю на кмета на столицата Йорданка Фандъкова пред БТА. Тя вече е осъществила и среща с премиера Бойко Борисов за основните проекти на София, по които се очаква съдействието на държавата.
„Очаквам, че ще продължи политиката на участие на държавата в съфинансиране на строежа на метрото. Правителството на Пламен Орешарски беше единственото, което досега отказа да участва в изграждането на този ключов национален обект“, казва Фандъкова.
По думите ѝ София трябва да получава подкрепа пропорционално на броя на гражданите, които живеят и работят в столицата.
„Заявила съм желание държавата да се включи и в изграждането на транспортен достъп до планираната сграда за районен съд във военното НДК. Надявам се, че правителството ще продължи практиката за целево финансиране на общини за строеж на детски градини. За следващата година сме готови да започнем строителството на осем нови детски градини", заявява Фандъкова.
Припомняме, че преди броени дни в ефира на телевизия Bulgaria on Air Фандъкова посочи, че проблемът с местата в детските градини е покрит напълно в предучилищната възраст, докато за възрастовата група от 3 до 5 години е решен на 85%. По отношение на местата в яслите обаче проблемът бил по-сериозен.
През 2015 г. ще продължи изпълнението на програмата за цялостно обновяване на улици и булеварди, добавя кметът в интервюто си за БТА. „На дневен ред“ са ремонтите на бул. "Цариградско шосе" от 4-ти километър до бул. "Алея Яворов" и бул. "Дондуков" заедно с възстановяване на тротоарите.
„След забавянето заради обжалвания в съда ще завършим третия етап от пешеходната част на бул. "Витоша" и ще реновираме булеварда от НДК до Южния парк. Ще ремонтираме бул. "Прага", бул. "Владимир Вазов", бул. "Монтевидео" и част от бул. "Сливница". Заложили сме и изграждане на ул. "Обиколна" в кв. "Дружба". През пролетта ще са готови участъците от метрото през "Дружба" до летището и през "Младост" до Бизнеспарка. След като ги пуснем, нови 90 000 души ще могат да ползват метрото за придвижване. Така общият брой на гражданите, които ще използват най-бързия и удобен транспорт ще стане 370 хиляди“, пояснява още Фандъкова.
По думите ѝ продължава строежът на метрото до квартал "Хладилника". „Готови сме да започнем изграждането на централния участък от третия лъч. Имаме готовност да започнем строежа на естакадата на бул. "Иван Гешов" и бул. "България", но се обжалва подробният план на кръстовището", добавя столичният градоначалник.
Припомняме, че в петък по време на инспекция на строежа на метрото премиерът Бойко Борисов бе категоричен, че по новата оперативна програма със сигурност ще бъдат отпуснати средства за строителството на третия метродиаметър. Ще бъдат възстановени на Столична община и средствата, които тя е отпуснала за удължението на метрото по бул. „Черни връх“, добави Борисов.
Освен това се очаква през 2015 г. да се доставят още 80 от новите автобуси, които София вече поръча. Припомняме, че 46 броя от тях вече се движат по линиите 102, 120 и 113.
„Целта ни е да закупим още 110 нови единични автобуса, които да обслужват кварталите и да довеждат до спирките на метрото. След като през тази година доставихме 20 нови трамвая - за пръв път от десетилетия в София - планираме тази година да купим още пет. За последните пет години обновихме над 90 процента от тролейбусния парк", допълва кметът.
преди 10 години Мога да ти отговоря, но няма да ме разбереш :) викаш Козлодуй е по добре от Пловдив и Бургас :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Ами че във Варна доходите са доста добри, или бъркам. Например спрямо втория по големина град все още = Пловдив, са доста по-добри? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Нещо явно вие бъркате, от Южна България ако според вас Бургас и Пловдив се справят добре заради магистралата сте в огромна заблуда. А за северна обичам примера със Севлиево, което си е много добре или пък Козлодуй, може ли да отговорите защо тия населени места са добре? Магистралите по никакъв начин в днешно време не са водещи, те дават временна заетост на нискоквалифициран персонал, това е, вече не са тоя тласък, който са били по времето на Хитлер. Наистина в България няма регионална политика и се набляга на София и селата, но вторите покривайки огромна площ от страната получават сумарно горе-долу толкова, колкото и София. И най-глупавото е че всичките тия програми са за сближаване, а в България са за разделяне. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години а спорт, морт, култура, здравеопазване са функции на икономиката, не можеш да ги имаш без да има икономика. Другото са празни приказки за демагози и политолози, социолози и други лалджии. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години аз ти говоря, ти ми приказваш. Виж пак моя коментар към края.... не правиш правилно логическите връзки между фактите. от един факт правиш 10 извода, вместо да е обратното. софия е 1/3 от българия и Бук 1/10 RO, а Лондон 1/6 от ЮК... айде анализирай ми сега коя държава има по добра регионална политика ? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години А кога ще продължат и в останалата част на държавата? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години И не разбирам защо градове като Варна например, да имат доста по-нисък стандарт на живот от София. Варна има всички предпоставки даже да измести столицата по доходи, убеден съм в това, просто у нас всичко става на жълтите павета, затова е така. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Населението е концентрирано в промишлените и финансовите центрове, да, но у нас това е основно тук в София, чието население е почти 1/3 от това на страната. Букурещ има само 1/10 от румънското население. И какво значи заявка за северна магистрала? Цялата северна част на страната се обезлюдява със страшни темпове, след години картината ще е още по-катастрофална. И какво като тогава ще я има Хемус. Там вече няма да е останал млад народ. А и регионалната политика не е само магистрали и пътища. Трябва да се има предвид какво е нивото на инвестиции в образование, здравеопазване, култура, спорт. Стига сме говорили колко хубаво било метрото в София, хубаво е, да, но защо останалите 5 милиона българи да плащат, а реално само 2 милиона в София да виждат някакъв резултат. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Това за Румъния че има няква политика за регионите, навсякъде без Германия го има този проблем с концентриране на населението в промишлени или финансови центрове. за евроресурса също. Изредил си градове от южна България които последните години се справят сравнително добре заради магистралата, а сегашните правят заявка и за северната магистрала, което ако не е форма на регионална политика, кво е ... доволен ? Хубаво е да се критикува, но е добре също и да оцениш направеното у нас макар и много малко. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Че кое е измисленото? отговор Сигнализирай за неуместен коментар