От следващата година започва строителството на магистрала „Хемус“, но към днешна дата могат да се проведат процедури за изграждането на едва 60 км нея - за участъка от Ябланица до разклона Плевен-Ловеч. Това каза регионалният министър Лиляна Павлова пред „Нова телевизия“.
А за всички 300 км са нужни процедури по отчуждения, за които трябват законови промени, посочи регионалният министър.
Павлова обясни, че трябва да се осигури финансов ресурс за това, тъй като една много малка част от него ще може да бъде финансирана с пари от европейските фондове. Половината от магистрала "Хемус" е с европейско безвъзмездно финансиране, а за останалата част - при Велико Търново и Шумен, ще трябва да финансираме със собствени средства, обясни министърът.
„Нашата цел е до 2020 г. в голямата си част да реализираме този проект, започвайки строителство от следващата година на първите 60 км”, обясни Павлова.
Няма да бъде въвеждана такса за магистралата, каза още регионалният министър. Тя коментира, че засега не се предвижда такава, защото няма да е справедливо Северна България да има платен достъп, тъй като тази магистрала е жизненоважна за икономиката ни.
Павлова съобщи още, че се предвижда винетките да станат електронни, както и да да се въведе GPS система за тировете, за да заплащат за изминато разстояние. “Това е цялостна реформа в системата, която преди 2018 г. няма да се случи”, посочи регионалният министър.
Относно магистрала "Струма" министърът коментира, че се предвижда изграждането на 13-километров тунел и се работи по детайлно проектиране, оценка на въздействието върху околната среда с цел да се опази уникалната природа в Кресненското дефиле. „Възложили сме да има такова съчетание – чисто техническо решение, ако не е тунел, какво може да бъде, съчетано с мерки за опазване на околната среда и най-важното - моделът да е икономически изгоден”, поясни Лиляна Павлова.
"Месец януари приключва процедурата по екологична, техническа и икономическа оценка. След това ще бъде избран най-подходящият вариант и ще започне неговото проектиране. До 2020 г. сме длъжни да достроим този участък от магистралата”, уточни Павлова.
Министърът обясни, че наследява две неработещи министерства и целият инвестиционен процес е блокиран. „Не можем да издаваме разрешения за строеж, трябва да върнем правомощията на общините, да променим 65 закона, за да започне да функционира отново инвестиционният процес по един подреден начин. Готова съм със законодателната инициатива и промяната на тези закони е готова”, каза Павлова.
преди 10 години Те това е тъжната истина - и преди и сега бг икономиката си е дефицитна . Сега спора - колко е дефицитна ? Колко преди и колко сега е доста сложен предвид ограниченото предлагане по време на соца . отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Еми сметай сега кати ни спрат програмата, до къде ще се осерем! Само че тогава за 4 години без програма натрупахме $10 млрд. дълг, а сега имаме над 40 млрд евра и продължаваме ударно да трупаме с едри крачки с по 4-5 млрд. на полугодие, хем с програмата... хахаха! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години За Витиня Мави е прав - уникално съоръжение и ако трябва да се строи сега не знам на колко милиарда ша го сметнат ! п.п.За дълга не пиши щот след като спряха рушнаците програмата "Брежнев" същите тези *** се осраа до уши за има няма 4-5 г . отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Хааахахаха...! Дани, цъфнаха ли ти цветята, пиле еднооко?!!! Нещо взе да ми липсваш! Нещо от воя коментар ми лъха на изпражнения, ама знам ли - може още да не съм свикнал с културата на младите, образовани и красиви българчета - продукт на свободния свят! хахаха!Плувай, плувай...! Не е риба! хахаха! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Хааахахаха! Специално за капиталетата, дето са ми нацвъкали минуси на предишния пост - когато някой ден пътувате от София за Варна или обратно, позагледайте се в отсечката от София до Правец - по нея др. Тодор Живков отиде през 1981 г. да празнува 70-годишния си юбилей в родното си село, станало град между другото... хехе! И се позагледайте в мостовете и тунелите - и в проектите, и в качеството на строителството - всичко е проектирано в България от българи в периода 1970 - 1975 г. и е строено от българи и изключително с български материали и средства в периода 1975 - 1981 г.Същото касае и автомагистрала Тракия в отсечката София - Пловдив до Оризово.И всичкото това без еврофондове, без дефицити в пенсионната и здравната система, без недостиг на средства за образование, без неизплатени заплати и фалирали банки, с респектираща армия от над 100 хил. щика с модерни авиация, флот и ракетни войски... И с има-няма 1-2 млрд. $ дълг до 1985 г.... хаха! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Червеното паве пак дрищи в форума ха ха хаДругарю Мави Тато си направи път до Правец и почти фалира държавата ха ха ха.....а за ТЕХНОЛОГИЯТА на "зашеметяващи за времето си, че и досега, виадукти и тунели" ЗАШЕМЕТЯВАЩИ беха САМО за СЕЛЯНИ като тебе мили !Свободният свят строи така от 100 години ! Капиш ? А това че ти селянина комунист излезал от обора на БАЩА си и станал партиен секретар не си ВИЖДАЛ подбни нещаси говори само за това колко ти е багажа.Сега остава да ни запознаеш и с ЗАШЕМЕТЯВАЩИТЕ за времето КРЕМИКОВЦИ и ЧЕРВЕНА МОГИЛА ха ха ха ......червен ***. Бегай на бонището там историята ИЗХВЪРЛИ зашеметяващите ви постижения !Забравих Химко , Плевенската рафинери ха ха ха ! Уппссс ами ЧИНИЯТА на БУЗЛУДЖА ?!?! Наистина зашеметяваща, направо от космоса ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Eвропейските фондове предвиждат средства само за тази отсечка, защото тя ще е връзката при Никопол с Дунав мост-3. Останала част от финансовия ресурс за дострояването трябва да осигурим сами. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Г-це Павлова, за Ваше и на повечето капиталета в България, строежът на магистрала Тракия започна още преди 50 години! И не само започна, но и за 5-6 години прекоси Стара планина посредством зашеметяващи за времето си, че и досега, виадукти и тунели. Ако трябваше сега да ги строите... хахаха! отговор Сигнализирай за неуместен коментар