IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Павлова: Строежът на „Хемус“ започва от догодина

Могат да се проведат процедури за изграждането на едва 60 км нея, заяви регионалният министър

10:41 | 14.11.14 г. 28
Павлова: Строежът на „Хемус“ започва от догодина

От следващата година започва строителството на магистрала „Хемус“, но към днешна дата могат да се проведат процедури за изграждането на едва 60 км нея - за участъка от Ябланица до разклона Плевен-Ловеч. Това каза регионалният министър Лиляна Павлова пред „Нова телевизия“.

А за всички 300 км са нужни процедури по отчуждения, за които трябват законови промени, посочи регионалният министър.

Павлова обясни, че трябва да се осигури финансов ресурс за това, тъй като една много малка част от него ще може да бъде финансирана с пари от европейските фондове. Половината от магистрала "Хемус" е с европейско безвъзмездно финансиране, а за останалата част - при Велико Търново и Шумен, ще трябва да финансираме със собствени средства, обясни министърът.

„Нашата цел е до 2020 г. в голямата си част да реализираме този проект, започвайки строителство от следващата година на първите 60 км”, обясни  Павлова. 

Няма да бъде въвеждана такса за магистралата, каза още регионалният министър. Тя коментира, че засега не се предвижда такава, защото няма да е справедливо Северна България да има платен достъп, тъй като тази магистрала е жизненоважна за икономиката ни. 

Павлова съобщи още, че се предвижда винетките да станат електронни, както и да да се въведе GPS система за тировете, за да заплащат за изминато разстояние. “Това е цялостна реформа в системата, която преди 2018 г. няма да се случи”, посочи регионалният министър.

Относно магистрала "Струма" министърът коментира, че се предвижда изграждането на 13-километров тунел и се работи по детайлно проектиране, оценка на въздействието върху околната среда с цел да се опази уникалната природа в Кресненското дефиле. „Възложили сме да има такова съчетание – чисто техническо решение, ако не е тунел, какво може да бъде, съчетано с мерки за опазване на околната среда и най-важното - моделът да е икономически изгоден”, поясни Лиляна Павлова.

"Месец януари приключва процедурата по екологична, техническа и икономическа оценка. След това ще бъде избран най-подходящият вариант и ще започне неговото проектиране. До 2020 г. сме длъжни да достроим този участък от магистралата”, уточни Павлова.

Министърът обясни, че наследява две неработещи министерства и целият инвестиционен процес е блокиран. „Не можем да издаваме разрешения за строеж, трябва да върнем правомощията на общините, да променим 65 закона, за да започне да функционира отново инвестиционният процес по един подреден начин. Готова съм със законодателната инициатива и промяната на тези закони е готова”, каза Павлова.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 17:05 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

18
rate up comment 3 rate down comment 2
vzhekoff
преди 10 години
Тук съм абс. съгласен. Яки такси ще платят пътищата.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
17
rate up comment 4 rate down comment 2
MZ/X
преди 10 години
Такса за магистралите трябва да има, за да може да се поддържат постоянно в идеална форма, а не като старата част на магистрала Тракия. Другото предимство от таксата за магистрали, че ще може да чарджим 3 милионата турци, които минават транзитно през България. В момента през България е най-евтино да се мине транзит, ако изключим Германия където все още е безплатно, но скоро и там ще въведат такса.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
16
rate up comment 8 rate down comment 1
Людени
преди 10 години
Разликата е И другаде ....Тогава (1975-1988) се ползваше и много бригадирски и войнишки труд за "по-значимите" строежи .... неквалифициран, но почти безплатен !!А сега наборни войници няма, а тези дето се мъчат да строят западната дъга на околоМръсния път, всеки вижда колко никак не им спори .... всеки ден има някакви човечета с каски и ръце поставени на буквата "Ф" по обекта и САМО гледат !!Не остана кой да работи .... а другите не можеш ги накара !!!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
15
rate up comment 5 rate down comment 7
Mavi Goz
преди 10 години
Ще споделиш ли за някой концлагер, построен от мен или тези, с които твътдиш, че сме ги строили? Щото не е лошо и да приложиш някакви факти, нали? Иначе си оставаш най-обикновен говнояд... хаха!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
14
rate up comment 6 rate down comment 2
vzhekoff
преди 10 години
Е ти сега :) К'во обясняваш - то се видя - смятаха го на километри - при гнойната и при Баце - едно и също - по около 100 км, Специално за Тракия - гнойната построи отсечката до СЗ - около 33км и от Бургас до Карнобат - още около 50 км. + 20на км от емблематичната откъм корупция (от която корупция закваси и герб обаче) Люлин + още наченати някакви км по Марица. Лошото е друго - в БГ по принцип следва да се строят поне по 100 км. на година магистрали, за да имаме в близките 10-на г. завършена магистрална мрежа, а това не виждам как ще се случи...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
13
rate up comment 8 rate down comment 8
bgMan
преди 10 години
Не се бой Mavi, затова пък сте се записали в строителната световна статистика със строителство на концлагери за разквартируване на инакомислещите си собствени граждани.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
12
rate up comment 13 rate down comment 8
Mavi Goz
преди 10 години
Аз лично споря за това, че строежът на АМ Хемус не започва догодина, а е започнала още през 1975 г. и на всичкото отгоре още през 1981 г. е имало 80 км. от нея готови - от София до Правец, а до 1989 г. още 20-30 км. - с едно прекъсване (без един мост и тунела след Правец) до Ябланица и отсечката от Варна до преди Шумен.Споря и за това, че в същото време - 1975-1985 г., паралелно се построи и също така най-трудната, най-скъпа и най-красива част от АМ Тракия от София до Оризово.Правя тези уточнения за онези, които смятат строителството на магистрали в България за резултат от управлението на ГЕРБ!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
11
rate up comment 9 rate down comment 1
AGD
преди 10 години
Не знам защо спорите...нима мислите, че магистрала Тракия пресича Стара планина, и не е готова...мацката с розовото костюмче сякаш ряза и лентата миналото лято? Даже и една малка Хемус сряза... стана сакатлък малък но...И сериозно сега... това, че нито др. Т.Ж. си е свършил работата, а и всички след него също нищо не са свършили. А без пътища и ж.п линии нищо не става и за това няма инвеститори, а и материала кофти остана...ама нашите по света се справят :)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
10
rate up comment 12 rate down comment 12
Mavi Goz
преди 10 години
Така е Дани, всеки по реда си! Никой не е вечен, хората остаряват и измират. След човеконенавистната идеология, обаче, останаха пътища, магистрали, болници, училища, детски градини, университети, спортни зали и стадиони, санаториуми и почивни станции, хиляди заводи, научни институти, и едно доста здраво поколение, от което една част се пръсна по света да си търси щастието, друга остана тук, но никой не позна в детството си глада или дори мисълта за него или притесненията на родителите си с какво ще му купят дрехи или тетрадки за училище. Интересно ми е да видя след вашия човеколюбив капитализъм какво ще остане! хахаха!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
9
rate up comment 10 rate down comment 12
Danny666
преди 10 години
Ха ха ха взимай си лекарствата и боледувай за младостта другарю.Колкото и да ти е мъчно за топлото партийно место нема да се върне. А и нали си бизнесмен сега !А за лъжите дето си нацвъкал не се хаби. Всички знаем как свършихте мили и вие и другарите ви от СССР . Сал една СЕВЕРНА КОРЕА ви остана и там ВСИЧКИ имат работа *** !А за дефицита в пенсионната и здравна система просто не започвай бе ЧЕРВЕН ***. Щото пенсиите на майките ни и бащите ги окрадохте раздавайки заеми на революционери по света .А сега имаш и наглостта да пишеш за миналото. Я разкажи за станциите по морето и за ЖЕЛЕЗНАТА посуда в СТОЛА ( като в казарма ) *** такъв. Ама те трудещите се ходеха напочивка ха ха хаЗнаеш ли най-добрият ви съдник е времето. ИЗМИРАТЕ мили и с ВАС си отива човеконенавистната ви идеология. А ти си пиши глупости тика гледам те успокоява ха ха ха
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още