4,1% е ръстът на приходите от чуждестранен туризъм от януари до август 2014 г. в сравнение със същия период на миналата година. Според данните на БНБ приходите възлизат на 2,325 млрд. евро. Това заяви служебният заместник-министър на икономиката Бранимир Ботев.
Чуждестранните туристи, посетили страната ни през първите девет месеца на годината, се увеличават с 5,6%. Общо те са 6 245 794 без транзитно преминаващите, като най-силно увеличение има при посещенията с цел гостуване – ръст от 151 на сто. Това сочат данни на Министерството на икономиката и енергетиката (МИЕ), предоставени от НСИ.
Анелия Генова, директор на дирекция „Маркетинг, реклама и информация в туризма“ в МИЕ, внесе яснота по изпълнението на проекта „Интегрирани комуникационни кампании за България на целеви пазари“, който се изпълнява до април 2015 г.
Целта на кампанията е реклама на България като туристическа дестинация на всеки един от 6-те пазара – Русия, Украйна, Румъния, Германия, Швеция и Полша.
Според Генова основните послания на кампанията са свързани с повишаване на степента на информираност за България като целогодишна дестинация и страна с богати възможности за лятна и зимна почивка, с древна култура, богата на исторически и архитектурни паметници, с минерални източници, с красива и съхранена природа.
Проектът за представяне на България като целогодишно туристическо направление е на стойност 7,28 млн. лева.
Промотирането на страната ни на германския пазар включва телевизионна и печатна реклама, е-маркетинг, съвместни акции с туроператори, журналистически посещения и пресконференции на стойност 1,8 млн. лева.
Кампанията ни на пазар Русия на същата стойност обхваща и външна реклама, уъркшопове, презентации и срещи.
За Румъния договорените средства за цялостното изпълнение на проекта включват телевизионна и печатна реклама, е-маркетинг, журналистически посещения, презентации и PR дейности. Кампанията на пазар Украйна за същите дейности ще струва близо 454 хил. лева.
За сравнително новите за популяризиране на националния ни туристически продукт чуждестранни пазари като Полша и Швеция са планирани PR и рекламни дейности, ориентирани не само към морския туризъм, но и към културен, балнео и спа туризъм и голф.