fallback

Електронни услуги улесняват безработните

Ще подават информация за себе си по електронен път, а чрез SMS или мейл ще разбират за подходящо работно място

17:33 | 26.10.14 г.

Няколко нови електронни услуги ще улесняват търсещите работа в бюрата по труда. Очаква се услугите да стартират до края на годината.

Едната от тях предвижда, хората останали без работа, да могат да подават информация за образованието си и натрупания стаж и по електронен път. Сега това става само на място в бюрата. Услугата ще бъде облекчение за хиляди, тъй като само през септември над 36 000 безработни са влезли в бюрата, за да се регистрират. Повече от 1/3 от тях са младежи, съобщи bTV.

Практиката в момента е безработните да подават цялата информация за себе си като образование, натрупан стаж и придобити квалификации на място в бюрото. Трудовите посредници я обработват и чак след това започва консултирането.

До края на годината обаче това ще се промени. Информацията ще може да се подава предварително по електронен път чрез интернет страницата на Агенция по заетостта.

„При извършване на регистрация ще получат информация в кое бюро трябва да отидат и кой експерт ще ги очаква, за да се проведе разговор по същество", посочи изпълнителния директор на Агенцията по заетостта Асен Ангелов.

Ходенето до бюрото по труда обаче няма да отпадне напълно. Ще се представят документи, доказващи, че подадената по електронен път информация е вярна. Проверката ще става бързо, което означава, че ще има повече време за задължителните консултации.

Очаква се до месец-два да заработят и специалните терминали за достъп до информация, които отдавна стоят неизползваеми в бюрата. Чрез тях хората сами ще проверяват какви свободни места се предлагат. А когато се появи подходящото, безработният ще бъде информиран за него чрез SMS или мейл.

Всички тези нови услуги ще заработят до края на годината. Очаква се да облекчат целия процес, така че хората да не губят излишно време.

Отскоро и бизнесът може да заявява свободните работни места чрез електронни заявки. Новата онлайн услуга позволява на работодателите да спестят време, подавайки своите заявки дистанционно, без да се налага да посещават бюрата по труда. След като работодателят попълни коректно всички необходими полета в заявката на електронния сайт на АЗ, тя се обработва от трудов посредник.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 14:07 | 08.09.22 г.
fallback