Българският туризъм запазва своите позиции и продължава да е основен отрасъл в икономиката на България, като бележи ръст и в приходите, и в броя на туристите. Това е записано в анализ на Института по маркетинг на България, изготвен за Министерство на икономиката и енергетиката (МИЕ).
Проучването е базирано на обобщени данни от Националния статистически институт и Българската народна банка.
Според данните за периода януари - август 2014 година чужденците, посетили България, са близо 5,391 млн. (без транзитно преминалите), или с 6% повече в сравнение със същия период на 2013 година.
В същото време приходите от международен туризъм в текущата сметка на платежния баланс по данни на Българската народна банка за първите седем месеца януари - юли 2014 г. възлизат на 1,7 милиарда евро, което също е ръст от 3,6% в сравнение със същия период на 2013 година.
По отношение на структурата на посещенията на чужденци в България е необходимо специализирано изследване с оглед на диференциацията на различните видове пътувания на чужденци в страната, смятат от Института по маркетинг.
Анализаторите посочват, че има рязко увеличение на посещенията с цел гостуване – над 323 хил. посещения, което е със 129% повече, и при посещенията с цел бизнес, където има над 799 хил. посещения и ръст от 20,6%.
Въз основа на тези данни Институтът по маркетинг прави извода, че българският туризъм е запазил сравнително добрите си позиции през 2014 г. Изтъкват се усилията на държавата за диверсификация на различните туристически продукти, които България може да предостави, както и по-активното участие на страната ни на туристически борси и изложения.
Още за летния и предстоящия зимен туристически сезон у нас можете да научите от разговора между Вероника Денизова от ТВ Bulgaria On Air и Свилен Колев от Investor.bg.