fallback

Антоний Гълъбов: Политиците нямат какво да кажат на избирателите

Предизборната кампания беше вяла, без конфронтации и в очакване на коалициите след изборите, коментират политолози

10:42 | 02.10.14 г.

Предизборната кампания беше „вяла и гузна“, този модел на партийна система е напълно изчерпан и политиците няма какво да кажат на избирателите, смята преподавателят по политически науки в Нов български университет (НБУ) Антоний Гълъбов, цитиран от БТА.

Той посочи още, че не е имало истински дебат по време на кампанията, а хоризонтът, на който се говори, е изключително нисък.

Експертът смята, че кампанията е повлияла по-скоро негативно върху избирателите, тъй като е отказала тези, които са се колебаели дали да гласуват, да отидат до урните. „Имаше някакви оптимистични очаквания в началото на лятото за по-висока избирателна активност, но е много вероятно те да не се реализират“, прогнозира той.

Като цяло политолозите определят кампанията като вяла, а важни въпроси са били оставени за след изборите.

Димитър Ганев от „Галъп“ коментира, че повече от година страната е в непрекъсната предизборна кампания, което е довело до умора. „Като че ли всички на терена са много уморени и това се вижда с просто око“, смята той.

Ганев посочва и още една причина за липсата на атрактивни предизборни послания - всички от по-сериозните формации са задоволени от резултатите, които виждат в социологическите проучвания - ГЕРБ е победител, БСП няма как да поведе, ДПС са стабилни, а по-малките като Реформаторския блок, "България без цензура" и Патриотичния фронт са малко над 4-процентовата бариера.

„Никой от тях не е готов на резки ходове, защото може да загуби и това, което е постигнал“, отбелязва политологът и допълва, че липсва и остро говорене срещу опонента, с някои малки изключения.

„Никой не смее остро да се конфронтира, защото мъглата за това каква ще бъде конфигурацията след 5 октомври и загадката кой с кого ще трябва да се прегръща притъпява острите политически сблъсъци“, обяснява Ганев.

За Даниел Смилов от Центъра за либерални стратегии причините са отлагането на решаването на основните проблеми на държавата след изборите и ситуативността на възможните следизборни коалиции, които ще бъдат определени ад хок, според резултата.

„В кампанията на основните партии трудно ще открием ясно разписани ангажименти за това какво ще се направи с КТБ и банковата сфера, както и с енергетиката“, дава пример Смилов.

Фактът обаче, че кампанията не е особено активна, не означава, че няма да видим някакви промени в подкрепата за партиите - понякога самата липса на кампания при една или друга политическа сила може да има ефект, отбелязва Смилов.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 02:50 | 14.09.22 г.
fallback