До този момент партиите са отчели дарения за 300 500 лева, обявиха от Сметната палата. Данните не са окончателни.
Палатата и четири неправителствени организации подписаха меморандум за партньорство за повече прозрачност при изборния процес, предаде БНР.
За "сиво" финансиране при рекламата на преференциалните кандидати пък информира проф. Михаил Мирчев от Гражданската инициатива за свободни и демократични избори.
"От една страна партията си сключва с дадена медия договор и там донякъде нещата са проследими, но трима души от листата на тази партия очевидно неофициално си сключват под масата някакъв договор, правят чрез медията своя лична реклама, за да отидат напред чрез преференция", обясни той.
По думите му това не се регистрира в самите медии в знака платена публикация и по тази линия всъщност има "един нов сектор на "сиво" финансиране в рекламната кампания".