fallback

Бизнесът се обедини в борбата с младежката безработица

30 компании ще предложат на младите професионален опит и стаж

17:48 | 24.09.14 г.

Тридесет български и международни компании обединяват усилията си в борбата с младежката безработица в рамките на движението „Алианс за младежта“. Това обяви днес изпълнителният директор на Nestle България Хуан Карлос Пералехо по време на пресконференция за представяне на българското участие в инициативата, съобщават от компанията.

Според изпълнителния директор на Агенция по заетостта Асен Ангелов тази инициатива е важна и значима, защото дава реално разрешение на проблема, в което бизнесът предоставя възможност на младите да започнат или продължат своето професионално развитие. 

“Европа има нужда от бизнеса и младите хора, за да се пребори с младежката безработица. “Алианс за младежта“ е чудесен пример за това как политически решения и европейски инициативи намират отражение в частния сектор, постигайки конкретни резултати“, коментира евродепутатът Ева Паунова. Тя изтъкна важността на образованието като първа и най-важна стъпка към успешното професионално развитие на младите.

Nestle ще създаде 20 000 работни места за младежи на възраст под 30 години в Европа в периода 2014-2016 г. за решаването на кризата с младежката безработица. В България компанията ще наеме 330 млади хора в рамките на същия период, които ще имат възможност да работят на различни нива и в различни отдели на компанията - от производство и администрация, до продажби, маркетинг, финанси, технологии, изследване и развитие.

Само за първите осем месеца от инициативата 134 младежи са намерили своето място в компанията и са вече част от Nestle България.

Инициативата “Алианс за младежта” е първото паневропейско бизнес движение, което се ангажира да подобри възможностите за младите на трудовия пазар. Официалният старт на инициативата бе даден на 18 септември във Веве, Швейцария, когато 200 компании обявиха ангажимента си за създаване на над 100 000 работни места за младите хора в цяла Европа.

Членовете на Алианса в България са: Adecco, Андреа, A-Team, Vivacom, Chep, Дедракс, Дунавпак Родина, Good Mills Bulgaria, Moto Pfohe, Маус Принт, Nielsen, Publicis и Юри Гагарин АД.

Компаниите се ангажират да разработят редица съвместни и индивидуални инициативи, които да предложат на младите хора професионален опит и стаж, като по този начин им помогнат да се реализират на пазара на труда. В допълнение, те ще насърчат своите служители да съветват младежите как да се подготвят за работа, предлагайки практически насоки как да изготвят автобиографии и какво е важно при явяване на интервю за работа.

Според проучване 23% от младите хора в Европа смятат безработицата за най-големия проблем на обществото през следващите пет до десет години.

Данните са предоставени от ACNielsen, водеща международна компания в областта на пазарните проучвания, партньор на Алианса. Около 54% от анкетираните безработни са заявили, че обвиняват правителствата за това, че не разрешават проблема с липсата на възможности за младите хора.

В проучването са взели участие около 2 000 млади хора от Великобритания, Германия, Испания, Италия и Франция на възраст между 18 и 29 години. Резултатите показват, че 40% от анкетираните на възраст между 21 и 24 години се опасяват, че перспективите за работа в страната им няма да се подобрят през следващите 12 месеца.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 20:05 | 08.09.22 г.
fallback