600 млн. лева са задълженията на БДЖ към кредиторите й. Железниците трябва да плащат по 3 млн. лева месечно до края на годината на облигационерите и кредиторите, които са крайно недостатъчни. Това каза служебният транспортен министър Николина Ангелкова след заседанието на кабинета.
По думите й очакваме нотификация от Европейската комисия за държавна помощ в рамките на 172 млн. лева, която също следва да се предвиди в бюджета, и се отнася за стари задължения до 2007 година на БДЖ.
Министърът каза още, че има недостиг от 195 млн. лв. в „Пътнически превози“ за ремонт и текущо поддържане на подвижния състав. Не стигат и средствата за закупуване на нов подвижен състав.
Има недостиг от 109 млн.лв. за съфинансиране на всички железопътни проекти в ОП „Транспорт“ и този финансов ресурс не е бил предвиден в бюджета.
По публичната програма за регионите транспортното министерство има проект за интермодален терминал във Варна за 15 млн. лева. Поради неправилно планиране до 15 септември няма как да се подпише договор и процедурата ще бъде прекратена, каза тя.
Липса на стратегия, приемственост и работа „на парче“ е установил служебният кабинет във връзка с въвеждането на електронно управление. Според служебния транспортен министър от събрани до момента данни излизало, че за това вече са похарчени около 400 млн. лева – от държавния бюджет и ОП „Административен капацитет“.