Българските международни превозвачи са недоволни от нов закон, приет на 11 юли тази година във Франция, който гласи, че водачите вече нямат право да ползват почивката си на борда на превозните средства.
Според закона водачите на територията на Франция ще трябва да намират подходящи паркинги с хотели за почивките си. Това означава, че ще трябва да бъде намерено решение за съхраняване и охрана на товарите, което предизвиква притеснения и недоволство сред български спедиторски компании.
"Целта на този закон е намаляване на конкурентоспособността на чуждите превозвачи във Франция", каза за Investor.bg Драгомир Ангелов от TG Europa.
Френските профсъюзи твърдят, че постоянно губят работни места в следствие на социалния дъмпинг, т.е. по-ниско заплащане и лоши условия на труд на чуждестранните шофьори, извършващи превози от/до и на територията на Франция, каза още той.
По думите му много френски транспортни фирми са фалирали поради високата конкуренция на превозвачите с „ниски разходи“. „Прокарването на този закон обаче не е начинът за решаване на този проблем“, смята още Ангелов.
"При положение, че се въвежда този закон, има ли Франция готови инфраструктурни решения за превозвачите, има ли хотели по всички паркинги", попита реторично Ангелов.
Глобата при нарушение на новия закон е в размер на 30 хил. евро и една година затвор. Малко български транспортни фирми могат да извадят тези пари, подчерта той. Българските международни превозвачи се опасяват, че този закон може да бъде приет и в други европейски страни. Според Ангелов такива индикации има в Италия и Испания. Срещу този закон са се обявили и Българската асоциация на сдруженията в автомобилния транспорт (БАСАТ), Българският съюз на националните превозвачи, Асоциацията на българските предприятия за международни превози и пътищата (АЕБТРИ), Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“, каза той.