fallback

Няма групови откази на резервации от туристи заради наводненията по морето

Налице е спад при резервациите, правени в последния момент, заяви заместник-министър Бранимир Ботев

14:41 | 22.07.14 г.

Към момента няма голям туроператор в България, който да има групови откази заради наводненията по морето. Това каза заместник-министърът на икономиката и енергетиката с ресор туризъм Бранимир Ботев, цитиран от БТА.

Той посочи, че по официална статистика е налице равномерност на заявките на туристи от генериращи пазари за България.

"Проблемите по-скоро са свързани с девалвацията на местните валути", отбеляза заместник-министърът. "Ако има спад, то той е при така наречените Last Minute оферти. Този пазар формира около 20 процента от клиентите", допълни той. И отбеляза, че е имало черен ПР във връзка с наводненията, който се генерирал от български издания и се репродуцирал в чуждестранния печат.

Следващата седмица ще бъде издадена 300-хилядната виза на руски турист, а миналата седмица е издадена 100-хилядната виза на турист от Украйна, каза още Ботев. Според председателя на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация Благой Рагин обаче увеличението на издадените визи не се отразява пряко на хотелите, защото повечето от пристигащите руснаци се настаняват в частните си имоти, които са купили тук. "Това оголва нашия пазар. От една страна, има ръст на визи, но ги няма в хотелите. Според мен изходът е ние да продължим да бъдем по-агресивни във външната реклама", каза Рагин, цитиран от БНР.

Според зам.-министър Ботев промотирането на България трябва да бъде приоритет за следващото правителство, а в туризма да има приемственост.

От туристическия бизнес заявиха, че очакват незабавно решение на кабинета, с което да бъдат отпуснати 2,25 млн. лева от общо 10 млн. лева за национална туристическа реклама.

Общата целева сума за национален туристически маркетинг от държавния бюджет и оперативните програми е на стойност 28 млн. лева за тази година. За сравнение Ботев посочи, че бюджетът на Кипър за национална туристическа реклама за миналата година е бил 32 млн. евро.

От бизнеса заявиха, че 60 млн. лева е адекватният бюджет за нормално управление на туризма и посочиха, че едно евро в национална реклама връща приблизително 200 евро в националната икономика.

Друго искане на туристическия бранш е депутатите да приемат Закона за туризма, който чака финалното си гласуване на второ четене в зала.

Заместник-министър Бранимир Ботев информира, че на вчерашното заседание на Националния съвет по туризъм са били приети промени в правилника за работа на съвета, с които в заседанията му ще могат да участват учени от БАН и водещи университети, както и от Българската православна църква. Целта е да се подпомогне формирането на визията за туризма и за по-специализираните туристически продукти.

Националният съвет по туризъм е одобрил рекламна стратегии за туризма, стана ясно още от изказването на Ботев. Отрасълът е обединен около идеята, че България трябва да излезе на международния форум и да се рекламира по адекватен за туристическата индустрия начин.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 21:37 | 07.09.22 г.
fallback