От началото на годината се регистрира 6% спад в продажбите на бира у нас, съобщи на пресконференция днес изпълнителният директор на Съюза на пивоварите в България (СПБ) Ивана Радомирова. Тя изтъкна, че влияние върху това оказват неблагоприятните климатични условия.
„Имайки предвид, че 50% от продажбите на бира се генерират през летните месеци, ние не сме оптимисти как ще приключи годината“, коментира тя.
Според данни на СПБ през 2013 г. консумацията на пиво на глава от населението у нас е 74 литра, като са продадени 5,4 хектолитра бира.
През 2013 г. 93% от изпитата в страната бира е произведена от пивоварите в страната, което доказва качеството на българската бира, отбеляза Радомирова.
Само за тази година в портфолиото на българските пивовари са добавени 9 нови продукта, каза още тя. По думите й на българския пазар има бира за всеки вкус и повод.
През първото полугодие инвестициите в пивоварната индустрия са 24 млн. лв., съобщи още Радомирова. Пивоварната индустрия у нас продължава да се развива и инвестира активно в производствени иновации, оборудване и разширяване на асортимента и марки пиво, както през изминалата, така и през настоящата година, каза тя.
За сравнение, за цялата 2013 г. инвестициите бяха общо 57 млн. лв.
Понастоящем в производството на бира и малц в България са ангажирани 2 500 души, в свързаните сектори на доставчиците – 8 900 души, а работната заетост по веригата на клиентите е 17 хил. души, допълни тя.
В СПБ членуват бирените фабрики ”Болярка ВТ” АД, „Бритос” ЕООД, “Загорка” АД, “Каменица” АД, “Карлсберг България” АД, “Ломско пиво” АД.
Бирената фабрика „Леденика“ беше изключена от съюза преди няколко години заради нерегламентирани бизнес практики на пивоварната тогава, каза председателят на Управителния съвет на СПБ Владимир Иванов. През 2010 г. беше отнет лицензът на пивоварната.
Сега обаче от съюза са решили да поканят отново като член бирената фабрика, която има нов собственик.