България поема ангажимента да извърши промени в нормативната си уредба за собствеността на леките и товарните автомобили до края на годината. Това е обещал зам.-министърът на транспорта Антон Гинев на среща с гръцкия посланик в София Димостенис Стоидис, съобщиха от транспортното министерството.
Въпросът с какви документи трябва да пътуват шофьорите стои нерешен от години. Гръцката страна изисква пълни данни за автомобила, включително тегло и натоварване на осите и др. Те обаче не присъстват в малкия талон. По принцип българските шофьори не носят големия талон на автомобила, защото в случай на кражба той ще изчезне с колата и тя може да бъде продадена, коментира пред Investor.bg Красимир Лалов, зам.-председател на Национално сдружение на българските превозвачи.
Освен това при лизинговите автомобили големият талон е при лизингодателя.
„Проблемът е в българското вътрешно министерство, което при писането на наредбите не е прочело европейските регламенти“, каза Лалов. Той посочи, че сега гърците имат пълното право при проверка да глобяват камионите до 9 хил. евро, а леките коли – до 3 хил. евро. Той посочи, че от началото на годината 35 шофьори на камиони са глобени заради талоните.
На днешната среща с посланика Антон Гинев е предложил преходният период за прилагането на мерки от гръцката държава да бъде удължен до края на годината.
През това време българската страна поема ангажимента да извърши необходимите промени в нормативната уредба за собствеността на леките и товарни автомобили.
Друго предложение на българската страна е вместо голям талон шофьорите на камиони да представят нотариално заверено копие, а изискването да не важи за леките автомобили и автобусите.
Посланик Стоидис е изтъкнал, че при сегашното положение има неясноти относно собствеността на лизинговите автомобили. Той е обяснил, че посолството на Гърция в София работи за спешното разрешаване на конфликтната ситуация и че всички свързани с нея страни трябва да работят ефективно и в координация.