Дълго руско лято в. Капитал
Не дали, а с колко. Така звучеше отговорът на въпроса ще доведе ли украинската криза до спад на имотния пазар по Черноморието тази година. Руснаците са основни купувачи на жилища по южното крайбрежие и разривът между Москва и Запада заедно с призивите за инвестиции в Крим внесоха тревожна нотка в този сегмент през пролетта. Мнозина очакваха кризата в голямата политика да направи обикновените хора по-несигурни и сделките да спрат или поне да намалеят. Началото на лятото обаче успокои нещата. Спад на руските сделки има, но такъв се наблюдаваше още миналата година (виж графиката). А в основата му извън политическата нестабилност са фактори като нарастващата конкуренция на имотните пазари в Южна Европа и забавянето на руската икономика. Тази година прогнозите са по-скоро за задържане на руските сделки по Черноморието и лек спад в цените на жилищата заради обезценяването на рублата.
След като миналата година броят на новорегистрираните руски купувачи по Черноморието падна под 10 000 (виж графиката), тази година едва ли ще е по-различна. От една страна, оценките са, че пазарът вече мина върховите си нива като сделки. От друга, кризата в Украйна и патриотичните призиви да се инвестира в Крим доведоха до временно стъписване сред руснаците, купуващи втори дом в чужбина. "Кризата в Украйна със сигурност доведе до спад в интереса на руските купувачи към чужбина. Девалвацията на рублата, политическата несигурност и опасенията от негативно отношение към руснаците – всичко това притеснява", коментира Филип Березин, главен редактор на сайта за продажба на имоти в чужбина prian.ru. Според него в резултат някои хора отлагат тези покупки, а други дори се отказват. Влияе и отзвукът от различни събития в руската преса.
България бави новите правила за потребителите в. Сега
Сроковете в България често пъти са нещо твърде условно и промените в Закона за защита на потребителите са поредното доказателство за това. До вчера страната ни трябваше да отрази поредни промени в евроизискванията и в родното законодателство. Политическата криза и протакането пратиха на заден план внесения в парламента проект за промени на закона, макар да рискуваме нова наказателна процедура.
"България и Полша все още не са приложили европейската директива за правата на потребителите, а срокът за това изтече днес, 13 юни", съобщи вчера Мина Андреева, говорител на еврокомисаря по правосъдието, основните права и гражданството Вивиан Рединг. Новите правила дават повече свобода на потребителите. Така например, ако по някаква причина не одобряват дадена покупка, купувачите могат да я върнат обратно в магазина в 14-дневен срок. Това важи и за покупките по интернет и е със седмица повече от заложените 7 дни в сегашния български закон.
Общините търсят поносима такса смет в. Сега
Работата по новата методика за такса смет ще продължи и през почивните дни, съобщи вчера изпълнителният директор на Националното сдружение на общините Гинка Чавдарова. Както "Сега" писа, предлаганите от министерството на финансите варианти ще доведат до драстично увеличение на налога за някои домакинства, а за други, включително и за бизнеса, ще има намаление. Решението се отлага за последния момент, а в парламента вече има законопроект за удължаване на срока с една година.
"Текстовете още се преработват. И в събота, и в неделя ще се работи. Настроенията са таксата да е платима и поносима", коментира Чавдарова. По нейните думи не всички варианти водят до увеличение, но има сбъркани формули и всичко трябва да се прецизира. Затова според нея сметките как ще се промени таксата сега са прибързани. Чавдарова обясни, че е нормално да има неколкократно увеличение за гражданите за сметка на фирмите, защото сега разликата в размера за едните и за другите е много голяма.
Всички автомобили в Гърция само с оригиналните талони в. Стандарт
Всички автомобили трябва да пътуват в Гърция с оригиналните си свидетелства за регистрация, Част I и Част II. Това пише в писмо на гръцкото Министерство на транспорта и комуникациите, изпратено в отговор на въпроса на нашето: "За кои от посочените МПС важи изискването - товарни автомобили, автобуси или леки коли". В официално съобщение на нашето Министерство на външните работи, изпратено до медиите, пък се казва: "При извършване на превози през територията на Гърция с лизингови транспортни средства следва да се има предвид, че в случай на проверка гръцките контролни органи изискват водачът да представи оригиналните I и II част на свидетелството за регистрация на автомобила". От ведомството допълват, че "Не се приемат нотариално заверени копия на I част". Изискването се основава на Директива 1999/37, което е "въведено в гръцкото законодателство и е основание за налагане на санкции, които се плащат в пощенските клонове в Гърция, обясняват още официално от Външно.