IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Талеб Рифай: Време е България да диверсифицира туристическия си продукт

Икономическите ползи за страната ще са много големи, каза генералният секретар на Световната организация по туризъм

17:25 | 27.05.14 г. 14
<p>
	Генералният секретар на Световната организация по туризъм към ООН Талеб Рифай (вдясно) и зам.-министърът на икономиката Бранимир Ботев (вляво). <em>Снимка: БТА</em></p>

Генералният секретар на Световната организация по туризъм към ООН Талеб Рифай (вдясно) и зам.-министърът на икономиката Бранимир Ботев (вляво). Снимка: БТА

Време е България да диверсифицира туристическия си продукт. Това ще реши много от проблемите на индустрията в страната и ще повлияе благоприятно на икономиката. Това каза на брифинг при пристигането си на летище София генералният секретар на Световната организация по туризъм (СОТ) към ООН Талеб Рифай в началото на официалната си визита.

Ако България развие освен морския и планинския, спа и културно-историческия туризъм, за което има потенциал, ще преодолее сезонния характер на туризма и ще се осигури целогодишна заетост в сектора, обясни Рифай.

Преките икономически ползи за страната от диверсифицирането на туризма са свързани на първо място със създаването на нови работни места, посочи генералният секретар на СОТ. Той акцентира, че това е особено важно за преодоляване на безработицата в малки или труднодостъпни населени места. И съобщи, че туризмът е мощно средство за създаване на нови работни места в глобален мащаб. В света едно на всяко единадесето работно място е от туристическата индустрия, каза още той.

Експертът, когото заместник-министърът на икономиката Бранимир Ботев нарече „гуруто в туризма“, коментира, че косвеният ефект от създаването на работни места е този, че при всяко създадено работно място се генерират още около 1,4 работни места.

Друг непосредствен ефект от развитието на различните видове туризъм у нас ще е по-широкото географско разпространение на продукта, което ще даде възможност повече общности да бъдат включени в туристическата индустрия и заети в нея.

„Диверсификацията е важен подход в туризма и има много икономически ползи. Радвам се, че това е заложено в Стратегията за устойчиво развитие на туризма“, каза експертът.

През следващите дни от визитата си Талеб Рифай ще се срещне с премиера Пламен Орешарски, за да връчи отворено писмо, което досега е връчено на 61 страни с апел да подкрепят туристически сектор като много важен сектор за икономиката.

Рифай посочи още, че разполага с конкретни цифри и факти за туристическия сектор и перспективите му. „През 2013 година 7 милиона туристи посетиха България и приходът беше 4 милиарда щатски долара. Това е една впечатляваща цифра, в контекста на кризата”, каза още експертът.

Рифай подчерта, че е много важно за България да реши на кой елемент иска да наблегне в туризма, защото разполага с потенциал в различни посоки. „В ретроспективен план България набляга на морския си туризъм по Южното Черноморие и мисля, че там има едно ниво на насищане”, каза още генералният секретар.

Припомняме, че преди броени дни Бранимир Ботев съобщи, че в Стратегията за туризма до 2030 година ще се разчита на разработване на туристически продукти, които са с потенциал да преодолеят сезонността на българския туризъм, като ще се предлагат диференцирани продукти и миксирани услуги – съчетание на море-спа, море-голф, планина-спа, спа-културно-исторически маршрути, които да развият и наложат страната ни като целогодишна туристическа дестинация.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:31 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

4
rate up comment 4 rate down comment 0
kalendar
преди 10 години
има изключения на това което казваш, но и аз се съмнявам, че точно ние ще сме от тях.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 7 rate down comment 1
SSIW
преди 10 години
Труда в туризма, като правило, не е високо платен => по-интересното е, каква е структурата на собственост на легловата база, която се експлоатира. Ако има някакъв баланс м/у големи хотели и малки рентиери, ефекта от разпределението със сигурност ще е осезателен. Естествено има планина да се изкачва, за да се развие продукта, което засяга и статията. Но и за едното и за другото тр. концепция, а за концепцията тр. държавническа мисъл и воля, така че .....
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 12 rate down comment 1
Dimat
преди 10 години
Ще се присъединя към мизантроп.Може ли,такова малоумие да е обхванало цялата държавна администрация,да не говорим за партийните централи.Цели 25 години ни набиват в чутурите,че едва ли не туризмът е спасението на българската икономика и цели 25 години реалността опровергава това мнение.Заради него,обаче,бе сринат не само "социалистическият туризъм".Сринати бяха( с малки изключения),всички останали сектори на реалния сектор,все с оправданието,че са неефективни и губещи.Резултатите са налице - вече почти нямаме икономика,която да поеме работната сила.Бетонните комплекси,апотеоз на алчността и кича,осигуряват заетост и то частично,на една сравнително малка част от работната сила,при това,в огромното си мнозинство,нискоквалифицирана.Даже да приемем,че тя се мести от морето,към планините,пак огромната част от работната сила остава незаета,а това даже не е така.Други сектори от икономиката почти не се развиват.Така очакваните чуждестранни инвеститори дойдоха набързо,спечелиха и избягаха.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 11 rate down comment 4
misanthrope
преди 10 години
Никоя държава не е прокопсала само от туризъм. Глупости са това. Да, нека се развива, нека се изкарват пари И от това, но да се разчита на него е смехотворно.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още