fallback

Талеб Рифай: Време е България да диверсифицира туристическия си продукт

Икономическите ползи за страната ще са много големи, каза генералният секретар на Световната организация по туризъм

17:25 | 27.05.14 г. 14

Време е България да диверсифицира туристическия си продукт. Това ще реши много от проблемите на индустрията в страната и ще повлияе благоприятно на икономиката. Това каза на брифинг при пристигането си на летище София генералният секретар на Световната организация по туризъм (СОТ) към ООН Талеб Рифай в началото на официалната си визита.

Ако България развие освен морския и планинския, спа и културно-историческия туризъм, за което има потенциал, ще преодолее сезонния характер на туризма и ще се осигури целогодишна заетост в сектора, обясни Рифай.

Преките икономически ползи за страната от диверсифицирането на туризма са свързани на първо място със създаването на нови работни места, посочи генералният секретар на СОТ. Той акцентира, че това е особено важно за преодоляване на безработицата в малки или труднодостъпни населени места. И съобщи, че туризмът е мощно средство за създаване на нови работни места в глобален мащаб. В света едно на всяко единадесето работно място е от туристическата индустрия, каза още той.

Експертът, когото заместник-министърът на икономиката Бранимир Ботев нарече „гуруто в туризма“, коментира, че косвеният ефект от създаването на работни места е този, че при всяко създадено работно място се генерират още около 1,4 работни места.

Друг непосредствен ефект от развитието на различните видове туризъм у нас ще е по-широкото географско разпространение на продукта, което ще даде възможност повече общности да бъдат включени в туристическата индустрия и заети в нея.

„Диверсификацията е важен подход в туризма и има много икономически ползи. Радвам се, че това е заложено в Стратегията за устойчиво развитие на туризма“, каза експертът.

През следващите дни от визитата си Талеб Рифай ще се срещне с премиера Пламен Орешарски, за да връчи отворено писмо, което досега е връчено на 61 страни с апел да подкрепят туристически сектор като много важен сектор за икономиката.

Рифай посочи още, че разполага с конкретни цифри и факти за туристическия сектор и перспективите му. „През 2013 година 7 милиона туристи посетиха България и приходът беше 4 милиарда щатски долара. Това е една впечатляваща цифра, в контекста на кризата”, каза още експертът.

Рифай подчерта, че е много важно за България да реши на кой елемент иска да наблегне в туризма, защото разполага с потенциал в различни посоки. „В ретроспективен план България набляга на морския си туризъм по Южното Черноморие и мисля, че там има едно ниво на насищане”, каза още генералният секретар.

Припомняме, че преди броени дни Бранимир Ботев съобщи, че в Стратегията за туризма до 2030 година ще се разчита на разработване на туристически продукти, които са с потенциал да преодолеят сезонността на българския туризъм, като ще се предлагат диференцирани продукти и миксирани услуги – съчетание на море-спа, море-голф, планина-спа, спа-културно-исторически маршрути, които да развият и наложат страната ни като целогодишна туристическа дестинация.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:31 | 13.09.22 г.
fallback