fallback

Водят се преговори за директна жп линия София-Будапеща

Очакванията са международният влак по този маршрут да бъде в включен в графика за движение за 2014-2015 г.

17:35 | 27.05.14 г. 2

Националният железопътен превозвач води преговори с румънските и унгарските железници за отварянето на директна жп линия от София за Будапеща през мост „Нова Европа“, заяви заместник-министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията инж. Антон Гинев пред Агенция "Фокус".

„Очакванията ни са международният влак по този маршрут да бъде включен в графика за движение за 2014 -2015 г.“, каза още той.

Така ще възстановим връзката с Централна и Западна Европа. В БДЖ вече има постъпили няколко искания за превоз на товари и по тази тема също текат разговори, поясни Гинев.

„Изграждането на моста „Нова Европа“ е предпоставка за увеличение на железопътния трафик. На десети май беше открит железопътният трафик през моста.

За да посрещнем прогнозния трафик, е необходимо да предприемем стъпки за модернизация на железопътната линия Видин-София, което означава да постигнем по-високи скорости и да отговорим на изискванията за извършване на товарни превози“, заяви още той.

Модернизацията на линията е финансирано по Оперативна програма „Транспорт“.

В инвестиционния проект, по който работи Национална компания Железопътна инфраструктура (НКЖИ), е заложено изцяло ново изграждане на почти цялата част от настоящата железопътна линия, коментира още той.

Поради тази причина индикативните стойности за неговата реализация са много високи. Към момента НКЖИ работят по оптимизиране на стойностите и разделянето му на няколко отсечки, които поетапно да бъдат изпълнявани. Очакваме първо да стартира изпълнението на участъка Видин – Медковец, каза Гинев.

Наскоро заместник-генералният директор „Стратегия и администрация“ в НКЖИ Христо Алексиев заяви, че ЖП линията Видин-София трябва да е готова до 2030 г.

Целта е след завършването на цялата линия да предложим железопътна услуга с високо качество на българските и чуждестранни пътници и осигуряване на вътрешния и международния товарен жп трафик, заяви Гинев.

Реализацията на този проект ще допринесе за намаляване на времето за пътуване с влак и естествено, за увеличаване конкурентоспособността на железопътния транспорт, уточни Гинев.

Железопътната линия Видин-София е разположенa по протежение на стратегическия TEN-T приоритетен проект 22. Това е железопътната ос Атина-София-Будапеща-Виена-Прага-Нюрнберг/Дрезден, Общоевропейски транспортен коридор IV и Товарен железопътен коридор „Orient“.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 07:00 | 12.09.22 г.
fallback