Прави се всичко възможно да се избегне фалитът на Български държавни железници (БДЖ), заявява министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Данаил Папазов в интервю за вестник „24 часа“.
По думите му има резервен план, ако бъде обявена несъстоятелност на БДЖ, но на този етап не го коментира. На 26 май (днес - бел. ред.) има събрание на кредиторите. Търсим всички варианти, които да ни помогнат в преговорния процес, отбеляза министърът.
„В последните години не е плащан и лев от сумата, която се дължи. Кредиторите са били лъгани, много пъти им е обещавано“, заявява той.
Когато дойдохме на власт, тези задължения бяха 724 млн. лв. В момента обаче дългът е спаднал на 605 млн. лв. Тази година се надяваме да погасим още 50 млн. лв., казва още министърът.
"Обърнали сме се и към финансовия министър на Германия, със съдействието на нашия министър на финансите Петър Чобанов, а и по всички канали се мъчим да убедим кредиторите, че се опитваме да спасим българските железници от тежкото положение, в което се намират", доуточнява той.
Ще има кой да превозва пътниците, дори и ако бъде обявена несъстоятелност на БДЖ, категоричен е Папазов.
Национална компания „Железопътна инфрастуктура“ (НКЖИ) също може да бъде собственик на превозни средства, които да бъдат отдавани под наем, допълва той.
За да се промени всичко в БДЖ и в НКЖИ, трябва да се направят няколко последователни действия, категоричен е Папазов.
„Най-важно е преструктуриране на дълга на БДЖ. Мисля, че ще успеем, защото разговорите, които водим, дават индикации за това. Второто е да се завършват инфраструктурните обекти изцяло. Следващото действие е обновление на подвижния състав, тъй като той е изключително остарял, с изключение на 25-те мотриси „Дезиро“, уточнява министърът.