fallback

Гражданска въздухоплавателна администрация пуска 35 електронни услуги

Услугите ще улеснят над 150 организации и над 6000 служители

16:07 | 20.05.14 г.

35 електронни услуги представиха днес от Главна дирекция „Гражданска въздухоплавателна администрация“ (ГВА).

Услугите са част от проект на ГВА за развитие на съществуващите информационни системи на стойност над 1 млн. лв. Той се финансира от Оперативна програма „Административен капацитет“, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.

Това е огромно улеснение за над 150 организации и над 6000 служители, заяви заместник-министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Георги Тодоров. Досега хора от цялата страна трябваше да посещават по два пъти дирекцията на ГВА, докато сега всичко става по електронен път и това спестява време и средства.

ГВА издава свидетелства на авиационен персонал, за авиационни оператори, на авиационни учебни центрове, свидетелства за експлоатационна годност на средства за въздушна навигация. Тя издава също така лицензи за въздушни превозвачи, за летищни оператори, за регистрация и дерегистрация на въздухоплавателни средства, както и медицински свидетелства на различни категории авиационен персонал.

От настоящия проект могат да се възползват държавните администрации, авиационните оператори, летищата и летищните администрации и гражданите.

В момента административните услуги в ГВА са 57, като от тях е трябвало да се разработят 33 електронни, но изпълнителите на проекта „Абати“ АД са изработили 35 заради променения план, казаха от администрацията на ГВА.

„Досега съществуваха 2 операционни системи, сега те работят като една, каквато беше и идеята“, каза ръководителят на проекта Вержиния Цанкова.

Постигнати са всички цели в срок, допълни Цанкова. Освен новите 35 административни услуги са усъвършенствани и развити две информационни системи. Едната е „Лицензиране на авиационен персонал, въздухоплавателни средства и летателна годност“, а другата е „Провеждане на изпити за лицензиране на авиационен персонал“. Разработени са също така 13 нови модула, постигнати са всички функционалности, предвидени в Закона за електронното управление и в Закона за електронния документ и електронния подпис. 

Проектът е осъществен в рамките на 18 месеца. Засега той се тества вече месец, като от администрацията на ГВА се надяват до края на годината от електронните услуги да се възползват много потребители.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 20:21 | 11.09.22 г.
fallback