„БМФ Порт Бургас” ЕАД предвижда да вложи над 20 млн. евро в обновяване на инфраструктурата и техническите съоръжения през 2014 г., съобщиха от компанията.
Дружеството е концесионер на пристанищните терминали „Бургас изток – 2”, „Бургас Запад” и Складова база „Лозово” (сухо пристанище). През последните месеци в пристанището са подготвени специални площадки за складиране на тежки товари. Преди 4 дни са закупени и доставени два тежкотоварни 100-тонни мобилни крана, в които дружеството инвестира над 6 млн. евро. Крановете дават възможност пристанището да отговори на изискванията на тежката индустрия. Те ще служат за товаро-разтоварни дейности на обемни и тежки товари от типа на преминалите оттук свръхгабаритни съоръжения за реконструкцията на ЛУКойл Нефтохим Бургас. С тях ще се извършват и товаро-разтоварните дейности на тръбите, предназначени за подводната част на газопровода „Южен поток”.
Закупени са нови влекачи и ремаркета с голяма товароподемност и са изработени специални захватни устройства за товаро-разтоварните операции на тежки товари. Близо 6 млн. евро се влагат в закупуването и монтирането на претоварно съоръжение за пропан-бутан. Това е първото съоръжение от този тип в страната. Досега целият внос на пропан-бутан у нас се е извършвал през пристанища в Румъния. През миналата година „БМФ Порт Бургас” преустрои част от мощностите си – кранове, механизация и складова база, съобразно изискванията на технологията за товарене на зърно. Дружеството планира да изгради модерен специализиран зърнен терминал. През тази година то закупува и доставя нов силоз за зърно, чието изграждане вече е започнало. Първата фаза на строителните дейности предвижда да бъдат изградени три силоза с обща вместимост 45 хил. тона. Започва и изграждането на закрит склад за съхранение на медните концентрати, които „Аурубис България” превозва през порта. Складът ще е разположен върху площ от 10 дка. „БМФ Порт Бургас” е една от базите на проекта за европейския газопровод „Южен поток”. Част от тръбите, необходими за изграждането на морския участък на газопровода, ще бъдат складирани и съхранявани в специални помещения и площадки на терминала.
От отдаването на концесия досега товарооборотът в терминалите е увеличен два пъти в сравнение с годините, когато са били държавна собственост, отбелязват още от дружеството.