fallback

Почти една четвърт от българските фирми целят разрастване в чужбина

Проблеми при растежа зад граница са наемането на висококачествени кадри, достъпът до гъвкави офис пространства и липсата на актуална информация за пазара

14:05 | 12.05.14 г.

24% от фирмите в България целят разрастване в международен план, а 28% търсят растеж на местния пазар, сочи международно проучване на глобалния доставчик на офис решения Regus.

Според респондентите на изследването има пет основни ограничения за растеж на международни пазари. Наемането на висококачествени кадри е основен проблем според респондентите в България (98%). Достъпът до гъвкави офис пространства (72%) и липсата на актуална информация за пазара (65%) са също сериозни бариери за растеж зад граница.

Трудностите при изграждането на местна дистрибуционна мрежа (61%) и липсата на знания и връзки на местно ниво (57%) също се оказват пречки за растеж на българския бизнес на международни пазари.

Проучването събира мненията на над 20 хил. висши ръководни кадри и собственици на фирми от 95 държави.

Фокусът върху растежа на местните пазари е по-забележим в развиващите се страни, където три пъти повече компании целят увеличаване на бизнеса на местно ниво в сравнение с броя на тези, които търсят ръст зад граница.

“Фирмите се радват на по-голям растеж благодарение на вътрешните пазари, отколкото на базата на чуждестранно разширяване. Тази промяна ни напомня колко важно е фирмите да остават гъвкави, за да могат да откликнат на промените на пазара. Независимо дали фирмите се разширяват на нови пазари в собствената си държава или зад граница, те разчитат на няколко ключови фактора, сред които е гъвкавото работно пространство“, коментира Десислава Митева, управител на Regus за България.

Базираният в Люксембург Regus е глобален доставчик на работно пространство. Неговата мрежа от повече от 1700 бизнес центрове в 100 страни.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 03:33 | 09.09.22 г.
fallback