fallback

Асен Антов: Тунелът при Кресна е най-доброто решение за околната среда

2022 г. се предвижда като краен срок за изграждането на магистрала „Струма“ от Благоевград до Сандански

09:59 | 25.04.14 г.

„Тунелът, който ще се изгради в Кресненското дефиле, има много предимства, но е и най-скъпото решение. От гледна точка на околната среда това е най-доброто решение“, заяви Асен Антов, изпълнителен директор на Национална компания „Стратегически инфраструктурни проекти“ (НКСИП) в четвъртък вечер на брифинг в Сандански.

Тунелът с дължина над 15 км е част от лот 3 (от Благоевград до Сандански) на магистрала „Струма“.

От браншовите организации в сферата на строителството и пътната безопасност обявиха по-рано в четвъртък строителството на съоръжението за нецелесъобразно, нереалистично и икономически необосновано. Освен скъпото строителство, цялостната поддръжка на тунела ще струва над 50 млн. лева годишно, изчислиха браншовиците.

В Сандански Антов заяви обаче, че годишната поддръжка на тунела би струвала 12 млн. лв. годишно. 

Изготвянето на проект за строителството на лот 3 на магистрала „Струма“ е напреднало, заяви по време на брифинга министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Данаил Папазов. Като краен срок за изграждането на лот 3 от министерството предвиждат най-късно 2022 г.

Строителните дейности по лот 2 от автомагистрала „Струма“ (от Дупница до Благоевград) се очаква да приключат навреме, заяви още вчера Папазов.

Министърът е учуден от добрата работа на строителите и от бързите темпове, с които се движат. Той заяви също, че проблемите в участъка са само и единствено археологически. „По официални данни 12% са завършени, но в действителност процентът е доста по-голям: почти 20%“, обясни Папазов. Трасето вече се вижда ясно, допълни той.

Археологическите разкопки по трасето се очаква да приключат до края на месеца. След края им и още един месец строителните дейности ще могат да продължат нормално. 

„Строителните дейности по лот 4 на автомагистралата (Сандански – Кулата) не са с такива темпове, като на лот 2, но това се обуславя от времето“, коментира още Папазов. Там доскоро е имало валежи и поради това трасето все още се почиства. Веднага след това се очаква строителните дейности да продължат с нормален ход. До момента 39,5% от участъка е завършен. Очаква се до края на лятото лот 4 да бъде завършен, тъй като са останали по-лесните дейности по изграждането му.

Изпълнител на лот 2 е Консорциум „Струма-Лот 2“, а стойността на договора за строителство е близо 359 млн. лв. с ДДС. По лот 4 изпълнител е „Актор” АСД“, като договорът възлиза на над 67 млн. лв. с ДДС.

Днес в Сандански се провежда семинар за обектите, които ще бъдат финансирани по ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 г.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 06:44 | 12.09.22 г.
fallback