През март 2015 г. трябва да имаме работещо електронно управление, което да предоставя най-масовите услуги онлайн. Тогава около 30 регистъра на различни администрации ще бъдат обединени. Това съобщи на форум за аутсорсинг услугите вицепремиерът Даниела Бобева.
Вицепремиерът не уточни конкретно кои услуги ще се предлагат догодина, но посочи, че в момента това се уточнява с министерствата на вътрешните работи, на правосъдието, на инвестиционното проектиране и на земеделието. Ще направим приоритетен списък с най-масовите услуги, които да са от полза за бизнеса и гражданите, каза Бобева. Тя допълни, че ключови са системите на кадастъра и на ГРАО, тъй като всички искат бързо да се издават лични карти и задгранични паспорти.
Досега за електронно управление са изхарчени около 300 млн. евро, без видим ефект. Вицепремиерът припомни, че много администрации през последните години са купували софтуер и сървъри, но те или не се използват, или пък към момента са несъвместими и е нужно надграждане, за да бъдат обединени. Ще ги обвържем ефективно в система, която да заработи, разясни Бобева.
За следващия програмен период 2014-2020 г. България ще може да ползва около 140 млн. евро по еврофондовете, за да бъде довършена електронната администрация. Това налага да бъдем изключително икономични, допълни вицепремиерът. През тази и следващата година няма да се наложи за целта да се дават средства от бюджета, заяви тя.
В областните градове ще има административни центрове за комплексни услуги (при които се иска предоставянето на множество документи), като най-вероятно първият такъв център ще бъде открит в Шумен. Българската администрация предоставя общо 3000 услуги, каза още Бобева.
До няколко дни ще бъде възстановен и междуведомственият съвет за електронно управление, допълни вицепремиерът.