fallback

Съюзът на превозвачите скочи срещу идеята за 15-годишните таксита

Един таксиметров автомобил изминава между 700 хил. и 1 млн. км за 10 години и превозите на пътниците с по-стари коли не са безопасни, според организацията

16:54 | 14.04.14 г. 1

Националният съюз на превозвачите се обяви против повишаването на максималната възраст на такситата с пет години до 15 години, посочва се в становище на организацията, изпратено до медиите.

Повишаването на максималната разрешена възраст на таксиметровите автомобили беше предложено от депутати от "Коалиция за България". Предложенията за поправки в Закона за автомобилните превози бяха внесени през миналата седмица в деловодството на парламента между първо и второ четене на законопроекта.

“При ежедневна заетост на един таксиметров автомобил от по почти 24 часа на смени и съобразено и с пътникопотока и дължината на пробега, нормално той изминава почти 100 хил. километра на година. За десет години период на експлоатация това прави между 700 хил. и 1 млн. километра”, изчисляват от съюза на превозвачите.

“Извън всякакво съмнение е, че това МПС е напълно амортизирано физически и технически и никакви твърдения, че при една добра сервизна поддръжка може да продължи да служи за платен превоз на пътници не могат да разсеят  основателните съмнения за безопасността на водача и пътниците”, посочват още от организацията.

От съюза са изпратили писмо до председателя и зам.-председателите на Народното събрание и парламентарно представените партии, както и до председателя на парламентарната комисия по транспорт.

В писмото от съюза настояват, че завишаването на допустимата максимална възраст на такситата с пет години ще доведе до влошаване на качеството на услугата, защото тя ще се предлага от амортизирани автомобили.

“По-сериозни са и опасенията за безопасността на превозите, защото с годините и увеличаване на пробега техническото състояние неминуемо ще се влошава, а средствата, необходими за техническа поддръжка, ще се увеличават, което е несъмнено нерентабилно за собственика”, подчертават от организацията.

“Уговорката, че ще бъде максимално засилен контролът за проверка на техническото състояние звучи не особено убедително, като се има предвид начина на организация и практическото му извършване и към настоящия момент”, пишат още от съюза.

От съюза настояват за въвеждането на диференциран подход при определянето на годността на МПС за осъществяване на таксиметрови превози, според териториите на общините, на които оперират превозвачите.

Съюзът подкрепя и идеята за евентуалното въвеждане и на минимална стойност на услугата от общините, за да се избегнат нелоялни търговски практики и некоректни действия и срещу клиентите с цел компенсация на по-ниската цена.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 07:28 | 10.09.22 г.
fallback