Отмяна на Закона за публично-частното партньорство предлага кабинетът на Народното събрание. Ресорният министър Десислава Терзиева мотивира предложението с думите, че това е неработещ, рестриктивен закон, който не е приложен на практика повече от година и половина, откогато всъщност е влязъл в сила.
„На практика вместо да облекчи инвеститорите, той допълнително затрудни инвестиционния процес“, коментира министърът на регионалното развитие.
„Политическата цел беше всичко да минава през един министър – Дянков и той да контролира и координира всичко, какво се прави като публично-частно партньорство в общините и в държавата“, заяви Терзиева. По думите й „без неговата санкция те нямаше как да станат“.
Терзиева обясни, че обектите, към които законът се отнася, са много малки – паркинги, гаражи, системи за наблюдение и сигурност, системи за улично осветление, зелени площи. За големите обекти се прилага законът за концесиите. За други големи обекти има специални закони, уточни тя.
Според нея останалите закони и нормативни актове, изцяло гарантират прозрачността и публичността при провеждане на процедурите за създаване на публично-частно партньорство.
„Предстои кабинетът да обсъди на оперативно заседание нов Закон за инвестициите, който ще стимулира максимално инвестиционния процес у нас и ще намаля „бумащината“, каза Терзиева.
Отмяната на Закона за ПЧП е наложителна с оглед насърчаване на инвестиционния процес и ангажиране на потенциала на бизнеса, пише в мотивите на кабинета. В решението е записано още, че отмяната няма да създаде пречки за реализиране на публично-частни партньорства. Големите инфраструктурни проекти – републикански пътища, пристанища и летища, съгласно Конституцията и специалните закони могат да се отдават само на концесия. По своята същност концесията е и вид ПЧП. В специалните закони – за пътищата, за морските пространства, вътрешните водни пътища и пристанищата, за гражданското въздухоплаване, за водите, са разписани подробни процедури за избор на партньор, гарантиращи спазването на принципите за публичност, прозрачност, свободна и лоялна конкуренция, равнопоставеност на всички участници в процедурата и недопускане на дискриминация. По отношение на малките инфраструктурни проекти също могат да се прилагат както специалните закони, така и законите за обществените поръчки и за концесиите, пише в документа.
Още новини за България четете в Dnes.bg