fallback

Туроператори: Парите за реклама в туризма са хвърлени на вятъра

Прекъснатият диалог на туристическия бранш с държавата вече нанася сериозни щети на бизнеса

13:36 | 14.02.14 г. 2

Държавата бездейства по отношение на националната реклама на туризма ни на чуждите пазари – въпреки че в програмата на Министерството на икономиката и енергетиката е заложено промотирането на летния сезон да започне още през януари, към момента нищо не се прави.

За това алармираха от Асоциация на българските туроператори и туристически агенции (АБТТА).

Председателят на организацията Байко Байков обясни по време на дискусия в рамките на туристическото изложение „Ваканция и СПА Експо“, че все още няма никаква информация къде ще се рекламира туристическият продукт на страната ни, кои точно са целевите пазари в Западна Европа, в кои телевизии ще се излъчват рекламните клипове.

Припомняме, че ресорният заместник-министър Бранимир Ботев се похвали, че за тази година бюджетът за реклама на туризма ни е повишен в пъти. Според туристическия бранш обаче това са „пари, хвърлени на вятъра“. От бранша очакват „в последния момент да се появи фирма-фантом, която да направи рекламата“.

От асоциацията на туроператорите прогнозират зараждането на нови скандали в родния туризъм, като продължение на този с туристическото лого на България от миналата година. От бранша изтъкват, че диалогът с държавата, и по-конкретно с ресорния заместник-министър, е прекъснат, което нанася сериозни щети на бизнеса.

Байков твърди, че от месеци туристическият бизнес е неглижиран и заради забавянето на нормативната уредба към новия Закон за туризма, което на практика спира изпълнението му.

Байков изтъкна и че от 2012 година не е свикван Националният съвет по туризъм, който би следвало да е висшият орган, който взима решенията по всички въпроси, свързани с туризма, тенденциите, националната реклама и други въпроси за туризма. „Вместо това се провеждат работни срещи в друг порядък без участието на бранша“, каза Байков.

Председателят на организацията на туроператорите посочи, че ако оставим настрана скандала с туристическото лого и всички неизвестни около него, всъщност истинският проблем е свързан с начина, по който се провежда националният туристически маркетинг, особено статуса на електронната страница за туризма на страната ни.

“На практика там има много информация за България и туристическите забележителности, но сайтът не работи, защото не е разпознаваем, не привлича туристи, не генерира трафик“, каза Байков.

По повод на информацията, че министерството готви нов национален туристически сайт Байков коментира, че именно тук се задава следващият голям провал в туризма.

Националните туристически щандове по международните борси също са провал, смятат от асоциацията. Противно на позицията на заместник-министър Ботев и неговия екип, Байков твърди, че тези щандове са с добра графична визия, но не са функционални, тъй като липсва реално пространство за търговска дейност.

Като провал в туристическата политика браншът отчита и липсата на информация за реалната леглова база в страната, липсата на система, която да отчита броя на регистрираните туристи дневно, бездействието по отношение на сивия сектор в туризма.

От асоциацията изчисляват, че половината от сектора работи нелегално, съдейки по платените туристически такси. Друг е въпросът, че не се вижда реалният ефект от тези такси – за какво се използват и къде отиват, отбелязват от асоциацията.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 07:29 | 11.09.22 г.
fallback