fallback

КЗК наложи глоба на „Екобулпак“ за заблуждаваща реклама

Компанията твърди, че гарантира най-нисък риск при изпълнение на целите по оползотворяване

10:56 | 14.02.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Глоби заради извършени нарушения е наложила Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) на „Екобулпак“ АД и „ИвентЗоун“ ООД. Антимонополният орган е установил извършени нарушения на разпоредбите на Закона за защита на конкуренцията - изготвяне и публикуване на заблуждаващи реклами в интернет.

Санкцията за  „Екобулпак“ е 126 940 лв. , а за „ИвентЗоун“ ООД - 300 лв., съставляващи 1% от нетните приходи от продажби на дружествата за финансовата 2012 г.

Комисията приема, че съобщението: „Екобулпак“ гарантира най-нисък риск при изпълнение на целите по оползотворяване“, публикувано на интернет страницата на дружеството, е заблуждаващо и може да повлияе на икономическото поведение на потенциалните клиенти, до които достига.

В нормативната уредба липсва определение за „най-нисък риск“, нито има показатели или критерии за неговото измерване, поради което не би следвало да се твърди, че дадена организация гарантира най-нисък риск при изпълнение на целите по оползотворяване на отпадъците, доколкото сравнението е невъзможно да бъде обективно.

С оглед на това КЗК приема, че съобщението представлява заблуждаваща реклама, за което следва да се ангажира отговорността както на рекламодателя, така и на рекламната агенция, изготвила текста.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:43 | 14.09.22 г.
fallback