„Бизнесът най-после трябва да спре да говори за кризата. Това е част от новите условия за успех, които правят правилата по-различни“, каза в сутрешния блок на Bulgaria On Air изпълнителният директор на Fast Track Христо Попов.
Според него фирмите, които ще продължат напред и ще се разрастват са тези, които се фокусират върху добрите новини.
„Когато лидерите и мениджърите се оплакват от обстановката, когато се оправдават с кризата или когато не успяват да извличат ползи от всяка ситуация, тогава целият бизнес страда. Именно в тези условия компанията спира да се развива, а ценните кадри започват да се оглеждат и да търсят по-стабилен работодател с повече възможности за растеж“, обясни експертът.
Той призова предприемачите да не разчитат на държавата. „Google или Apple едва ли са били държавно подпомагани компании. Когато един инвеститор влага парите си в нов частен бизнес, едно от основните правила е двете страни да имат едни и същи интереси. Подобно единство на целите не може да се постигне между държавата и фирмите. Здравият и успешен бизнес трябва да може да функционира сам, без да разчита на помощи и субсидии“, добави Христо Попов.
По думите му два аспекта на кризата са ключови към днешна дата – липсата на пари и липсата на самочувствие.
Според него наличието им задълбочава проблемите на компаниите. „Когато мениджърите са плахи и не преценяват добре, фирмите започват да се опитват да играят на сигурно, прибягва се до съкращаване на разходи, намаляват се заплати, а така подемът и потенциал за растеж намалява драстично. Истината е, че по време на криза има много възможности, защото повечето конкуренти са стреснати, което е изгодно за вас, по-лесно се намират нови и компетентни кадри и по-лесно се предоговарят условията на доставчиците“, допълни Попов.
Вижте целия разговор във видеото!