Представянето на регионалния туристически продукт ще бъде акцентът в тазгодишното 31-во издание на Международната туристическа борса „Ваканция и СПА Експо 2014“.
Идеята на организаторите – Министерство на икономиката и енергетиката и браншовите организации в туризма, е да представят регионалните туристически забележителности като съществена част от общия туристически продукт на страната. Това обясни Анелия Генова, директор „Маркетинг, реклама и информация в туризма в МИЕ.
Тя поясни, че за първи път министерството е решило да даде трибуна на по-малките общини и техните туристически забележителности, като ги популяризира на борсата, на която има сериозно чуждестранно присъствие. Според нея концепцията за колективна презентация на малките местни туристически сдружения с големите браншови организации в туризма е печеливша комбинация, която ще открие предимствата на страната ни пред света.
Заместник-министърът с ресор „Туризъм“ Бранимир Ботев уточни, че има малки общини, в които туризмът е единствената алтернатива и няма друг поминък и затова се търсят варианти за тяхното популяризиране. „На предстоящото изложения предвиждаме да сме по прагматични“, заяви Ботев. И допълни, че не само ще бъдат презентирани ресурсите на отделните общини, но министерството ще им помогне „да продават туристическите атракции, с които разполагат“. Заместник-министърът очаква, че с включването на малките общини и техните продукти ще се промени образът на България пред света като страна на четири сезона.
Тази година националният щанд ще е на по-голяма площ – от 150 кв. м, на която ще са представени 25 браншови туристически организации, регионални туристически асоциации, съюзи на хотелиери и ресторантьори и други. Над 30 общини се представят на борсата по европейски програми. Сред тях с интересни теми са: „Античното наследство на Тракия“, "Долината на розите и тракийските царе“, „Новото тракийско злато“ и други.
Ботев посочи, че министерството вече има нова визия за национална реклама на туризма по международните изложения – по-големи щандове като площ, акцент върху конкретен продукт, например зимният туризъм, както беше на изложението в Истанбул и прицел към точно определен таргет – например към туристите от Турция чрез клипове на турски език.
Участие на предстоящия форум ще вземат нови 48 изложители от България и чужбина с нови дестинации и програми за 2014 г. Увеличен е и делът на фирми, предлагащи специализирани видове туризъм – балнео, СПА, културен, конгресен, винарски турове и други.