18 месеца бяха необходими на Електрокабел България, дъщерна компания на световния производител на кабели Nexans Autoelectric Group, и на Българската агенция за инвестиции (БАИ), за да се стигне до положителен за българската икономика финал.
Дружеството е сключило всички необходими договори в края на 2013 г. и в резултат на съвместната работа в Плевен ще бъде издигнат модерен завод на площ от 5000 кв. м. „Електрокабел България“ планира да инвестира няколко милиона евро в новото съоръжение, съобщи БАИ.
В новия завод, който ще отвори врати в края на 2014 г., Nexans ще произвежда кабелно оборудване за автомобили.
Работата по изграждането на съоръжението ще започне през пролетта на 2014 г., като компанията очаква заводът да заработи до края на годината. При пълен капацитет в него ще бъдат наети 600 служители в областта на производството, администрацията, логистиката, контрола на качеството и инженерството.
Базираният в Южна Германия световноизвестен автомобилен доставчик се е спрял на региона на Плевен след направено проучване на възможностите за инвестиции в няколко страни от Източна Европа. Сред решаващите фактори за избор на локацията са били добрата инфраструктура, качеството на пазара на труда, стабилната валута и присъединяването на България към Европейския съюз.
"В надпреварата за инвестицията освен България бяха и Румъния, където германците имат три завода, както и Македония“, заяви пред Investor.bg секторен експерт от БАИ, който пожела да остане анонимен, тъй като не е оторизиран да дава допълнителна информация. По думите му на финалната права са останали България и Македония. „България бе предпочетена не само заради членството си в ЕС, но и поради факта, че имаме стабилен валутен курс заради валутния борд“, поясни още той.
„При избора на местоположението ние отделихме нужното време за един по-задълбочен анализ, но сега сме уверени, че до края на 2014 г. ще бъдем в състояние да доставяме на нашите клиенти висококачествени продукти от завода в България", коментира във връзка с успешното приключване на преговорите Михаел Круп, който ще ръководи проекта в България.
Инвестицията е в размер на няколко милиона евро, но тя може да бъде разширена, ако има добро развитие на автомобилния пазар. "Засега заводът ще е с площ от 5000 кв. м, но площта може да се разшири до например 15 000 км. м при благоприятно развитие. Това обаче не може да се предвиди отсега, защото автомобилният пазар остава изключително динамичен и непредвидим", добави източникът ни от БАИ.
Nexans е основана през 1966 г. в град Флос (Южна Германия), като още през 1993 г. се разширява в Източна Европа, започвайки производство в Чехия, а четири години по-късно открива завод и в Румъния.
През 2000 г. френската телекомуникационна компания Alcatel преразглежда стратегията си, в резултат на което продава части от бизнеса си. Така от Alcatel autoelectric GmbH се получава Nexans autoelectric GmbH – водещ в света производител на кабели. Година по-късно компанията вече има завод и в САЩ, а през следващите години следва експанзия и откриване на нови производства в Словакия, Украйна, Тунис и Мексико.
През 2011 г. компанията разширява производствата си в Румъния, Украйна и Тунис, започва и производствена дейност в Китай, а през следващата година концернът е отличен като „Доставчик на годината“ за Daimler и General Motors. Именно за тези две компании ще са предназначени изработваните в Плевен части, поясниха от БАИ за Investor.bg.
*Допълнено в 13.50 с коментар от БАИ
преди 10 години Всеки инвеститор който е готов да заплаща по европейски стандарти е добре дошъл.Лошото е ,че повечето гледат да минат супер тънка лайсна.В България обаче високи дървета дал господ ,пък въжето за бесене ще е безплатно. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Всеки инвеститор който е готов да заплаща по европейски стандарти е добре дошъл.Лошото е ,че повечето гледат да минат супер тънка лайсна.В България обаче високи дървета дал господ ,пък въжето за бесене ще е безплатно. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Хора, ХОРА, осъзнайте се. Не е толкова далече времето, когато отвориха заводите на Идеал стандарт в Севлиево. Лично съм им правил щендерите за шоурема, когато откриваха заводите. *** то не беше радост, не беше чудо. Мислехме, че такива заводи ще започнат да се откриват всеки ден. После отвориха и Итонг, за газобетонни тухли. Нова радост. И до къде я докарахме?Не ме разбирайте погрешно. Не, че не се радвам за тези 600 души, които ще си намерят работа. Но не искам да съм на тяхно място. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Супер! Само да не става въпрос за работа предимно на МРЗ, както правят някои други германски "инвеститори" в моя град. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Тези 250 000 работни места не може да ги отвори нито Орешарски, нито Станишев, нито който и да било. Бизнесът е този, който отваря работните места и дава заплатите. А ролята на държавата е да подсигури качествена среда за инвестиране. Лично аз се надявам повече подобни инвеститори да дойдат у нас и да не избират само София за своите инвестиции. В по-малките градове и села едно такова предприятие е достатъчно да съживи местната икономика. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Трябва да уточниме, че само от изтеглянето на двете американски компании в Ихтиман и Търговище, май загубихме повече работни места, от колкото това предприятие ще разкрие!Мисля си, че сме още по-далече от тези митични нови 250 хиляди работни места, от колкото бяхме преди два или три месеца.Даже смятам, че тази цифра от 250К нови работни места е просто изсмукана от пръстите и хвърлена в невиждащите очи на народонаселението, пък дано хване декиш.Но пък г-н Орешарски ни информира, че "важните реформи са извършени" и "има още малко работа по основните системи в страната, "по фините им настройки"". И сигурно новите работни места ще започнат да никнат като гъби. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Бате Пешо, изследванията сочат, че на 1 работно място в хипермаркет изчезват 5 в малките магазинчета. Вярно, че ще е по-конкурентно пазаруването в МОЛ-а, но безработицата няма да се оправи по този начин, а даже ще нарастне. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Когато някой направи статистика колко от инвеститорите наистина инвестират, а не прибират само субсидии, тогава ще се види каква е картинката. Тези които дават парите, те и си ги прибират обратно. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години да-изпреварвахме ги(до идването на Боко), ама те ни водят по растеж и по бвп на глава. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Та апетита идва с яденето.В Ловеч Гришата прави китайски коли дай Боже догодина в Плевен да се появи и завод за коли да речем Фолксваген.Таз година за полупроводници догодина за цели... отговор Сигнализирай за неуместен коментар