fallback

Преглед на печата за 9 януари

07:56 | 09.01.14 г.

Да правиш бизнес в Сърбия - предимствата и проблемите

в. Капитал Daily

Да правиш бизнес в Сърбия не е лесно, но близостта кара десетки български фирми да опитват и успяват. Най-често напоследък пробиват в пътните проекти, но има и индустриални инвестиции и търговски дебюти. Пазарът е интересен, защото като България преди десет години и в Сърбия има потенциал за ръст на потреблението и приток на европейски фондове от предприсъединителния период. Наскоро пътностроителната "Трейс груп холд" обяви, че учредява дружество в Сърбия - New Bridges, което вече работи по проекти, а от "ЕР Холдинг" (бивш "Енергоремонт холдинг") определиха страната наред с другата част на Западните Балкани като един от приоритетите си за международно развитие.

Западната ни съседка е и един от пазарите за продуктите на хигиенни препарати "Фикосота синтез", като изпълнителният директор Красен Кюркчиев определи продажбите им там като добри. За друг производител на бързооборотни стоки – сладкарската "Престиж 96", Сърбия е един от съседните пазари, където компанията планира да разширява продажбите си и да стъпи по-сериозно, обясни изпълнителният директор Анастасиос Панайотопулос.

"Монбат" ще модернизира заводите си в Монтана и Добрич с 8.3 млн. лв.

в. Капитал Daily

С 35% ще се вдигне производственият капацитет на заводите за акумулаторни батерии в Монтана и Добрич, съобщи пред "Капитал Daily" Атанас Бобоков, председател на съвета на директорите на "Монбат". Модернизацията ще се извърши в рамките на настоящата година, без да се налага прекъсване на производствения процес. Тя ще струва 8.3 млн. лв., като почти половината средства се осигуряват безвъзмездно по оперативна програма "Развитие на конкурентоспособността на българската икономика". Останалата част се поема от компанията, която е заделила собствени средства за технологичното обновление. То се очаква да доведе до ръст на продажбите още през настоящата година.

Китайци искат жп линията Русе-Варна

в. Стандарт

Сериозен интерес към модернизацията на най-старата жп линия в страната - Русе-Варна, е заявила китайската "Чайна комюникейшънс кънстракшън къмпани". Това заяви за "Стандарт" министърът на транспорта Данаил Папазов. Инвестиционният интерес е бил проявен на среща на министър Папазов с представители на компанията по време на посещението му в Пекин през декември. Говорихме за отдаването на линията на концесия или за публично-частно партньорство от типа на съвместна експлоатация, посочи Папазов. Просто трябва да се намери подходяща форма инвестицията, която евентуално ще бъде направена, да бъде възвръщаема, допълни той.

Проектът за рехабилитация на линията Русе-Варна е изцяло подготвен и е включен сред проектите за европейско финансиране с 306 млн. евро по новата ОП "Транспорт и транспортна инфраструктура 2014-2020".

С 10-15% може да поскъпне строителството от тази година

в. Сега

С около 10-15 на сто може да поскъпне строителството на сгради у нас заради въвеждането на европейски норми в проектирането. Така например, ако досега 1 квадратен метър застроена площ е струвал 1000 евро, стойността му ще се вдигне до около 1100 евро. От 6 януари еврокодовете за проектиране, които се отнасят за носещата конструкция, са задължителни за всички сгради, които се строят по Закона за обществените поръчки от държавата и общините. От 2015 г. те ще важат и за всички частни сгради. Започнатите досега строежи ще бъдат завършени по стария ред. Това предвижда влязлата в сила преди три дни наредба на Министерството на инвестиционното проектиране.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 06:56 | 13.09.22 г.
fallback