Възобновената дискусия около смекчаването на забраната за пушене в края на миналата година нанесе сериозна имиджовата щета за туризма в България, коментира Румен Драганов, директор на Института за анализи и оценки в туризма, цитиран от БТА.
Той посочи, че дебатите около въвеждането на тютюнопушенето в ресторантите и негативната кампания в западните медии във връзка с отварянето на трудовия пазар са довели до спиране на продажбите на България като туристическа дестинация през ноември и декември, което ще предизвика дисбаланс по отношение на летните туристически продажби и намаляване на цените.
Експертът обясни, че в момента се правят записвания с намаления до 25 процента, като всички отстъпки за лятото изтичат в края на март. Неговата прогноза е, че още в началото на март ще трябва да се реагира бързо в случай, че има намаляване на записванията от Западна Европа и от страни извън европейските пазари, за да се стимулират летните почивки.
„Сега много добре вървят записванията от Германия. Но трябва да се отчете, че там и във Великобритания в момента се води изключително негативна кампания срещу България“, добави експертът. По думите му негативните публикации "удрят" доброто име на страната ни и като туристическа дестинация.
България трябва да предприеме сериозни мерки и да започне превантивно активна реклама на туризма, смята Драганов.
„Очаква ни доста труден летен туристически сезон", коментира Драганов и пред БНР. Според него това може да се компенсира в известна степен, тъй като очакваме на предстоящите международни туристически борси да стане ясно до каква степен имаме спад в записванията и до каква степен трябва да предприемем мерки. По отношение на рекламната кампания той допълва, че с нея вече сме доста закъснели.