Изминалата 2013 г. премина под знака на бурни политически и социални сътресения. Правителството на ГЕРБ се оттегли, управлението бе поето от служебен кабинет, а след предсрочни избори бе сформирано правителството на Пламен Орешарски. Въпреки серията от протести на фона на разрастващото се социално напрежение, работата по пътните проекти през 2013 година продължи.
През втората половина на годината новият кабинет преряза лентите на някои от големите обекти, строителството на които започна при предходни правителства. Но освен това старитраха и няколко нови железопътни и магистрални проекта, по които ще се работи през следващия програмен период до 2020 година.
Някои политолози определиха скоростното разрязване на ленти от страна на кабинета "Орешарски" като чисто популистки ход, който цели "замазване на очите на гражданите". Други го нарекоха стечение на обстоятелствата - резултат от свършена работа от няколко правителства.
През 2013 г. бяха преразпределени средства от магистрални към железопътни трасета и бяха очертани нови приоритети в новата оперативна програма „Транспорт“ за периода 2014-2020 година, които дават преднина на железопътната инфраструктура.
Ето кои големи обекти бяха завършени и по кои работата започна през 2013 г.:
Дунав мост 2
Лентата на Дунав мост 2 бе прерязана официално през 2013 г. след повече от век планове и работа по изграждането му. В целия процес са участвали и всички български правителства от 1992 година до днес.
Съоръжението е важно, защото е част от трансевропейския транспортен коридор номер 4, който е основен компонент на Трансевропейската транспортна мрежа. Очаква се мостът да увеличи международния и регионалния трафик, както и търговията между Югоизточна и Централна Европа, а също и да подпомогне икономическото развитие на Северозападна България.
Дължината на целия Дунав мост 2 е 3598 м, а над реката - 1 791 метра. В основите на моста и инфраструктурата са сложени 30 млн. кг желязо. Мостът има две пътни ленти за движение на автомобили в двете посоки, една жп линия, пешеходен тротоар и велосипедна алея, едно аварийно платно. Цената му е общо 225 млн. евро, като припомняме, че проектът беше оскъпен с 26-27 млн. евро при управлението на ГЕРБ.
Малко след официалното откриване се наложи мостът да бъде ремонтиран, заради проблеми в настилката.