Обединението „ХПВС – ССТ” ще строи Северната скоростна тангента, реши Върховният административен съд (ВАС). Съдът отхвърли като неоснователна жалбата на италианският консорциум „Салини – Импреджило” срещу решението на Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) по казуса.
Припомняме, че през пролетта италианската компания беше класирана на първо място от Агенция „Пътна инфраструктура” за изпълнител на проекта за изграждане на Северната скоростна тангента. Компанията не даде най-ниската цена, но заради техническите параметри получи най-много точки при оценката на офертата.
На второ място беше класирано обединението „ХПВС – ССТ”, което веднага обжалва това решение. Компанията съобщи, че „Салини – Импреджило” не е представила доказателства за експертната подготовка на хората, заемащи позициите „Ръководител на обекта”, „Зам.-ръководител на обекта” и „Координатор по безопасност и здраве”.
В средата на юни КЗК върна процедурата с един ход назад, а от своя страна през август от Агенция "Пътна инфраструктура" направиха втори избор и този път „ХПВС – ССТ” беше определен за изпълнител. Това решение беше обжалвано пред ВАС (чрез КЗК) от италианската компания.
С решението си съдът постановява, че няма нарушения при втория избор на изпълнител, който е направен съобразно указанията на КЗК и ВАС.
Припомняме, че проектът за изграждането на Северната скоростна тангента на София беше прехвърлен от ОП „Транспорт” към ОП „Регионално развитие” с цел да се спасят неусвоени средства. Отсечката е част от трасето „София – Калотина” и е с дължина 16,5 километра.