Ремонтът на железопътната гара в Бургас, с който комплексът трябваше да бъде напълно архитектурно обновен за по-малко от 2 години, може да се забави.
В Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) е постъпила жалба срещу решението на Национална компания железопътна инфраструктура (НКЖИ) за избор на изпълнител за ремонта на гарата, става ясно от съобщение, публикувано в сайта на регулатора.
Производството, с което се атакува решението на НКЖИ, е по инициатива на един от отпадналите участници - консорциумът "Гара Пиргос 2013" ДЗЗД със седалище в Пловдив. Обединението се състои от "Интегрирани пътни системи" АД, "Инфраструктурна компания" АД, "Вамос" ООД и "Екоарт инженеринг" ЕООД.
Investor.bg се опита да се свърже с представители на консорциума, подал жалбата в антимонополното ведомство. След няколко разговора коментар по темата ни бе отказан.
Припомняме, че ценовите предложения на три от офертите в обществената поръчка за реконструкцията на жп гарата в Бургас бяха отворени през октомври в сградата на НКЖИ .
Тогава стана ясно, че най-висока цена е предложило именно сдружението, което сега атакува процедурата -„Гара Пиргос 2013“ - 9,05 млн. лева, а най-ниска е офертата на „Девня Строй Инженеринг“, чиято стойност е 6,06 млн. лева. Третият допуснат участник – „Железопътна инфраструктура Бургас“ очакваше 7,2 млн. лева за реализиране на предвидените от НКЖИ дейности.
Ремонтът на гаровия комплекс в Бургас получи финансиране от ОП „Транспорт“. Плановете са за пълно архитектурно обновяване на приемната сграда, като фасадата й ще бъде запазена, тъй като е паметник на културата.
Ще бъде подобрен достъпът на хора с увреждания, както и повишена и енергийната ефективност на сградата. Ремонтни дейности са предвидени и за целия гаров комплекс.
Проектът е в съзвучие на плановете на общината за развитието на цялата зона като място за обществено ползване, коментират още от НКЖИ.