Столичната община работи по събиране на старите си задължения, обясни днес зам.-кметът по финансите на Столична община Дончо Барбалов, цитиран от „Фокус”.
Създадена е работна група, която преглежда данните в Областната управа, както и данните, постъпили в общината, за да се уеднакви информацията на двете места. По този начин се прави преценка дали през годините са събрани нужните суми, а където има пропуск общината ще си търси средствата.
Барбалов посочи, че през годините не винаги е била добре актуализирана информацията, която е подавана от Областната управа към Столичната община. Сега с помощта на тази работна група тя ще бъде уеднаквена. Срокът за тази задача е около 3 месеца, уточни той.
"Освен това през годините вероятно са били продавани имоти, което не е било декларирано, затова данните на общината, сочещи, че Областната управа има задължения, могат да се окажат неверни", обясни той.
Зам.-кметът допълни, че по същия начин Столичната община ще работи с Министерството на вътрешните работи, Министерството на правосъдието, Софийския университет и други институции, които имат желание.
Създадената работна група проверява отново и списъка с най-големите данъкоплатци и юридически лица в София. Идеята е да се направи сравнение с предходни години.