Приключиха ремонтните работи на моста „Нова Европа” при Видин - Калафат. Преработена е системата за отводняване на пътните платна, съобщи БНТ.
Припомняме, че броени месеци след официалното откриване на втория мост над Дунав между България и Румъния бяха открити сериозни дефекти – поне 20. Те бяха установени, след като на асфалта зейна дълбока дупка, пълна с вода. От транспортното министерство тогава заявиха, че дефектите нямат нищо общо със здравината на конструкцията.
Сега по дължината на пътното платно е поставена дренажна лента, която отвежда водите в дренажна шахта. Така се обират повърхностните води, заради които се е получило нагъване на асфалта. Новият асфалт е положен при температура 10 градуса.
Фирмата, която ще поддържа моста през зимата, е проверена от пътна полиция. Необходимата техника е в изправност, твърдят от дружеството. Те допълват, че са осигурили камиони за разпръскване на химикали по 2-километровия мост, защото борбата с леда по съоръжението не може да става с пясък или сол.
Контролът от фирмата строител и отстраняването на дефекти ще продължи още една година.
Въпреки недобрата инфраструктура до самия мост Видин – Калафат, средно на ден през него преминават над 400 тежкотоварни камиона.