fallback

Кр. Димитров: Можем да продаваме успешно българско розово масло и храни в Китай

Страната ни ще открие трето икономическо представителство в азиатската страна

15:56 | 01.11.13 г.

България ще открие трето външно-икономическо представителство в Китай, съобщи заместник-министърът на икономиката и енергетиката Красин Димитров на семинар "Готови ли сте за бизнес с Китай", организиран от Асоциацията на българските износители съвместно с Европейския център за малки и средни предприятия в град Пекин.

Китай е втората по големина икономика в света и е сред приоритетните за България търговско-икономически партньори. За периода януари-август 2013 г. двустранната търговия е на стойност 1,184 млрд. щатски долара, от които българският износ е 513 млн. щ. д. и вносът от Китай 671 млн. щ. д., заяви зам.- министър Димитров.

Стоките, с които България е известна в Азия и могат да бъдат успешно продавани на китайския пазар, са хранителни продукти, български вина, мляко и млечни продукти, минерална вода, етерични масла и особено розовото масло, както и продукти на машиностроенето, електрониката и електротехниката. Красин Димитров припомни, че България е единствената страна в ЕС с квота за износ на царевица за Китай.

Все още обаче нямаме подписани спогодби за износ на месо и на млечни продукти, заяви Виктор Азманов, председател на Българо-китайската търговско-промишлена палата. Затова в Китай се продава българско кисело мляко, но то се произвежда на място.

През 2012 г. стокообменът между двете страни е 1,7 млрд. долара, от които износът на България е бил за 762 млн. долара и е отбелязал ръст от 88%. Вносът от Китай през същата година се е увеличил с 4%.

За да расте българската икономика, трябва да задълбочим отношенията с Китай, допълни Димитров. Той заяви, че китайската система за контрол на храни и козметика е изключително строга, затова българските производители трябва да бъдат много внимателни с качеството на предлаганите от тях продукти.

Целият свят иска да стъпи на китайския пазар, каза още зам.-министърът и препоръча на българските фирми да участват редовно в търговски панаири и изложения.

„За Китай България е страна на стратегическо място, връзка към най-богатите пазари на света – Европейския съюз“, заяви Ли Хонг от Службата по търговски и икономически въпроси към посолството на Китай в София.

Иво Тодоров, председател на УС  на Асоциацията на българските износители, коментира, че Китай може да бъде използван от българските фирми като врата към региона на Югоизточна Азия, включително към Камбоджа, Лаос и Виетнам. В момента това е регионът, в който се концентрират най-много чуждестранни инвестиции, допълни  Тодоров.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 17:12 | 12.09.22 г.
fallback