В България има много силна конкуренция сред търговските вериги за бързооборотни стоки. 10% от най-големите вериги държат пазарен дял от под една трета. Това каза в ефира на Bulgaria On Air изпълнителният директор на Сдружение за модерна търговия Йордан Матеев. „Всеки един български производител има огромен избор от търговски вериги, в които да предостави продукцията си. Ако някоя от тях не приеме неговите стоки, то той ще отиде в друга верига. Ако никой обаче не пожелае продукцията му, то съответният производител трябва да се замисли дали е конкурентоспособен“, обясни Матеев. Той беше категоричен, че при големите търговски вериги няма монополи или картели. „Има картели при българските производители и те са откривани. Не е коректно обаче да се ползват тези думи за веригите“, твърди икономистът. Във връзка със циркулиращите в обществото идеи за Закона за защита на конкуренцията не са били представяни на асоциацията. „Идеята за затваряне на супермаркетите и хипермаркетите през уикенда не е дорба. Ние се опитахме да убедим българското общество, че това ще навреди. Хората искат ниски цени, а те се получават от конкуренцията. Ако се затворят хипермаркетите ще стане обратното“, коментира Матеев. По думите му съображенията на държавите, в които се използва тази практика, са други. „Има страни, в които супермаркетите не работят в неделя. Това обаче е договорка между синдикатите, а причината е, че са по-религизони и затова неделя е почивен ден. Има държави, като Франция, в които вече се разпадат тези уговорки“, обясни икономистът. Според него е необходимо търговските вериги да помагат на българските производители да изнасят продукцията си зад граница. Някои от тях са конкурентоспособни и това е благодарение на тези вериги, които им помагат за реализацията на българския пазар.
fallback
Й. Матеев: Търговските вериги трябва да помагат на българските производители
Няма монополи или картели при веригите за бързооборотни стоки, каза икономистът
19:24 | 30.10.13 г.Йордан Матеев, Снимка: Bulgaria On Air
напиши коментар
fallback