Броени месеци след официалното откриване на втория мост над Дунав между България и Румъния бяха открити сериозни дефекти, съобщава в репортаж Euronews.
Експертите от българското транспортно министерство са установили поне 20 сериозни дефекта. По „Нова Европа”, каквото е официалното име на съоръжението, има дупки и проблеми със системата за отвеждане на дъждовна вода.
Дефектите са открити, след като през миналата седмицата се е появила голяма дупка, което е предизвикало и по-сериозна проверка на съоръжението.
Телевизията отбелязва, че мостът е „съвсем нов” – открит е едва през юни. Строителството завърши през април и коствало 300 млн. евро.
Припомняме, че при откриването на моста служител от испанската фирма FCC заяви, че въпреки кратките срокове на изпълнение строителството на съоръжението е много качествено. Мостът е част от Трансевропейския пътен коридор 4 и е от ключово значение за транспортните връзки в Югоизточна Европа.
Освен дефекти по моста обаче в България има още усложнения – пътната инфраструктура, довеждаща до „Нова Европа” е в лошо състояние. Въпреки това данните на българските власти са за непрекъснат ръст на преминаващите по моста.
"Нова Европа" е вторият мост, свързващ България и Румъния, при градовете Видин и Калафат. Строителството получи средства от Европейския фонд за регионално развитие (ERDF).
Междувременно от транспортното министерство заявиха, че дефектите на моста при Видин – Калафат нямат нищо общо със здравината на конструкцията. В позицията се уточнява, че през октомври е имало проверка и са открити сериозни проблеми, но ако те бъдат отстранени качествено и в срок, няма да се отразят на бъдещето експлоатиране на моста.
Към момента слаби места в настилката има и в двете ленти на моста. Това се дължи на вода от дъждовете, която прониква под настилката в следствие на тежкотоварния трафик. Вече се работи по отводнителната система на моста.
На този етап деформациите са само по износващия слой на асфалта, който е с дебелина от 4 см (настилката е с обща дебелина 10 см) и трябва да бъдат взети спешни мерки за отстраняването им преди началото на зимния сезон, когато водата може да замръзне и да нанесе сериозни щети на настилката, уточняват от министерството.
В началото на ноември ще бъдат преасфалтирани всички проблемни места, а трафикът и в двете посоки ще се извършва върху платното посока България – Румъния.
Министерството категорично отрича информациите, че мостът „може да падне“. Съгласно подписания договор, всички констатирани дефекти по моста до края на 2013 г. се отстраняват за сметка на изпълнителя.
*Новината е актуализирана в 12.11 ч. с позицията на транспортното министерство.
преди 11 години Нищо чудно, че отива към закриване тази държава. И избори да има няма да отида да гласувам. Е гати ужаса! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години По презумпция в България тези, които печелят държавни или обществени поръчки си плащат на когото трябва за да не им бъде търсена отговорност после за зле свършената работа.В случая мръсното петно е само и единствено върху ГЕРБ. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Значи Борисов и ГЕРБ няма да се хвалят повече с него. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Имена!Строител?Проектант?Консултант?Аз ако консултирам и не ми хареесва, събаряме и наново за сметка на строителя? Ние сме сбъркана държава! Всеки толерира строителя? А той по преезумция трябва да носи цялата отговорност! Защото е по-компетентен от възложителя, в противен случай всеки инвеститор би си строил сам! отговор Сигнализирай за неуместен коментар