Броени месеци след официалното откриване на втория мост над Дунав между България и Румъния бяха открити сериозни дефекти, съобщава в репортаж Euronews.
Експертите от българското транспортно министерство са установили поне 20 сериозни дефекта. По „Нова Европа”, каквото е официалното име на съоръжението, има дупки и проблеми със системата за отвеждане на дъждовна вода.
Дефектите са открити, след като през миналата седмицата се е появила голяма дупка, което е предизвикало и по-сериозна проверка на съоръжението.
Телевизията отбелязва, че мостът е „съвсем нов” – открит е едва през юни. Строителството завърши през април и коствало 300 млн. евро.
Припомняме, че при откриването на моста служител от испанската фирма FCC заяви, че въпреки кратките срокове на изпълнение строителството на съоръжението е много качествено. Мостът е част от Трансевропейския пътен коридор 4 и е от ключово значение за транспортните връзки в Югоизточна Европа.
Освен дефекти по моста обаче в България има още усложнения – пътната инфраструктура, довеждаща до „Нова Европа” е в лошо състояние. Въпреки това данните на българските власти са за непрекъснат ръст на преминаващите по моста.
"Нова Европа" е вторият мост, свързващ България и Румъния, при градовете Видин и Калафат. Строителството получи средства от Европейския фонд за регионално развитие (ERDF).
Междувременно от транспортното министерство заявиха, че дефектите на моста при Видин – Калафат нямат нищо общо със здравината на конструкцията. В позицията се уточнява, че през октомври е имало проверка и са открити сериозни проблеми, но ако те бъдат отстранени качествено и в срок, няма да се отразят на бъдещето експлоатиране на моста.
Към момента слаби места в настилката има и в двете ленти на моста. Това се дължи на вода от дъждовете, която прониква под настилката в следствие на тежкотоварния трафик. Вече се работи по отводнителната система на моста.
На този етап деформациите са само по износващия слой на асфалта, който е с дебелина от 4 см (настилката е с обща дебелина 10 см) и трябва да бъдат взети спешни мерки за отстраняването им преди началото на зимния сезон, когато водата може да замръзне и да нанесе сериозни щети на настилката, уточняват от министерството.
В началото на ноември ще бъдат преасфалтирани всички проблемни места, а трафикът и в двете посоки ще се извършва върху платното посока България – Румъния.
Министерството категорично отрича информациите, че мостът „може да падне“. Съгласно подписания договор, всички констатирани дефекти по моста до края на 2013 г. се отстраняват за сметка на изпълнителя.
*Новината е актуализирана в 12.11 ч. с позицията на транспортното министерство.
преди 11 години Щеше да бъде смешно ако не беше жалко..... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Кой я води тая война, направо е безумие.Чак дотолкова ли управляващи и ГЕРБ нямат обща основа за действие?Що за омраза и самоубийствена война??!!А иначе, по казуса, ГЕРБ са виновни, че магистрала 294 през Чикаго е в непрекъснат ремонт. Задължителен трафик поне в едната посока, поради ремонти!И пак да кажа, не съм гласувала за ГЕРБ и никога за БСП или ДПС. Преди два мандата, имах глупостта да гласувам за Атака и после като му видях "атрактивните" снимки на фотографчето, щях да си изповърна червата!Вярвам в конспирациите и вярвам, че ще им преседне кокала на "батковците"! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Нова Европа точно досущ стара Европа, хаха.... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години баси новината ! Че нали за това има гаранции ? Сякаш при всеки нов строеж (елементарен) строеж не изникват дефекти поне до 2 г. след като е пуснат в експлоатация . п.п. Инвесторе - пада ви нивото след такива "новини" ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Веднага ти отговарям от името на промитите: И дъщеря ти е конспиратор :)))))))))))))))))))))))))) Допълнение: Понеже нещата винаги са по-сложни отколкото изглеждат, и преебавката като крайно-резултатна манипулация, се прилага основно за системата вътре, то да ти кажа нещо което дъщеря ти не знае: После на междинните звена им се прибира всичко обратно - остава им само свършената работа, *** няма и на койда се оплачат ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години :)))Както им е удобно.Схемите са изпитани и си работят.Само в едно няма да са точни /според мен, разбира се/. Точно кога ще "умре магарето" и момента на докарване на "новото магаре", което ще учат да не яде. Много е деликатен тук момента. Не, че не са подготвени силово все пак де. Но.... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Пaк популистко прaвене, от мухaтa слон! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Тези сериозни дефекти, сa устaновени от " експертите" от бългaрското трaнспортно министерство. И кaкви сa дефектите? "На този етап деформациите са само по износващия слой на асфалта, който е с дебелина от 4 см (настилката е с обща дебелина 10 см) " отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Внимавай, че ще те обявят за конспиратор! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Ха, че кое беше конспиратовно?? Че казах, че всяка една от изброените информации не са независими от сенчести структури ли? Това и дъщеря ми го знае, а тя е на 2 години! отговор Сигнализирай за неуместен коментар