Консумацията на тъмна бира расте. Обемът продажби на напитката за периода октомври 2012 – март 2013 е 5% от цялата бирена категория. В сравнение със сезона, стартирал през 2011 г., този обем се е покачил с 6%. Това съобщават от „Загорка“ АД, като цитират изследване на Nielsen.
Според проучванията най-пиковите месеци за тъмното пиво са декември и януари, когато делът на този вид продукти достига от 9 до 10%, а най-често се закупува за употреба в домашни условия – около 85%.
От компанията съобщават още, през изминалия зимен сезон (октомври 2012 – март 2013) портфолиото на дружеството заема лидерски позиции в сегмента тъмна бира. По данни нa Nielsen Zagorka Rezerva е достигнала 15% пазарен дял за периода октомври 2011 – март 2012.
През юли представители на българската пивоварна индустрия заявиха, че не очакват ръст през 2013 г. Според тях пазарът ще продължи да бъде в застой, на фона на разрастващата се конкуренция и потребителски очаквания.
Същевременно у нас навлизат все повече и повече чуждестранни марки бира. По данни на Съюза на българските пивовари през 2012 г. консумацията на пиво на глава от населението в България е 73 литра. За същата година продадените количества бира на българския пазар са 5 404 000 хектолитра.