От началото на октомври ще бъде променен начинът за отчет на електромерите на клиентите на "Енерго – Про", съобщиха от електроразпределителното дружество, доставящо енергия в Североизточна България.
Премахва се аутсорсинга и показанията на електромерите ще бъдат записвани вече от служителите на компанията, а не както досега – от външна фирма-подизпълнител.
Електроразпределителното дружество ще въведе още и нов способ за проследяване на количествата електроенергия, доставяни до трафопостовете и след това разпределяни към клиентите. Това ще става чрез системата за балансово мерене, съобщиха от компанията. Методът предвижда едновременното отчитане на трафопоста и клиентите, захранвани от него.
От дружеството предупредиха, че промяната може да доведе до смяна на периода за отчет и някои от клиентите им ще получат сметка за по-малко, а други за повече от 30 дни. Ако тези потребителите изпитват затруднения с плащането, от компанията имат готовност за разсрочване на задълженията.
Припомняме, че протестите в началото на годината бяха породени от високите сметки за електричество, а една от причините за големите суми беше по-дългият от нормалното отчетен период. В някои случаи вината беше прехвърлена към външните изпълнители, които не са съобразили графика за отчет с празниците в края на годината.
Не всички компании обаче възлагат засичането на електромерите на външни изпълнители. От ЧЕЗ – България например коментираха за Investor.bg, че отчетът на електромерите е поверен само на служители на компанията. Отчитането на клиентите става от трима различни отчетника през три поредни месеца, обясниха от компанията.
Свързани компании: